Jag säljer mina 2 unika Advantage S150. Dom är "monobiampade" vilket innebär att den ena S150:an (stereosteg) driver den ena högtalaren och den andra S150:an (stereosteg) den andra högtalaren. I varje steg har Hifi Consult justerat biasen så att det ena slutsteget i varje S150 är optimerad för att driva mellanregister och diskant det andra slutsteget är biasoptimerad för att driva basen.
För detta ändamål har jag låtit göra en specialgjord signalkabel som Y-Link från Jorma Designe som medföljer slutstegen. Det är samma kablage som Jorma använder i sina välkända Jorma Designe no.1 men utan Bybees. Kabeln är balanserad.
Vad gör då detta för skillnad mot en "vanlig" S150? Jo, basen blir mer "Krell-lik" med en jäkla knuff, djup och KONTROLL och mellanregistret och diskanten härligt luftig och oansträngd vilket även ger ett betydligt större "rum" och 3 dimensionell ljudbild.
Du måste ha dubbla par högtalarterminaler på dina högtalare för att kunna dra nytta av denna specialmodifiering.
Priset då.... Jo dessa specialmoddade slutsteg kostade nya c:a 65.000:- för ett drygt år sedan, dom säljes idag för 38.000:- 34.000:-!!! och då inkluderas Y-linken från Jorma Designe
Bättre slutsteg för de pengarna tror jag är svårt att hitta....