Tja, musik med extrem djupbas (under avstämningsfrekvensen) är nog inte så lämpligt för basreflex.
Sen funkar väl sluten låda bra till hårdrock, beroende på att basen oftast ligger lite högre upp i frekvens.
Men annars tror jag inte man kan säga att basreflex skulle vara sämre till viss musik. Man får väga in yttre faktorer också, som förstärkare, element, låda, osv...
Lite tack då.. anade att den här frågan skulle vara klurig då ja misstänker att det är många här som mest sitter & lyssnar på "ljud" eller hur jag nu ska formulera mig..
Lyssna på de musik du får mest glädje av allt annat vad teorier säger och vi andra här säger här ibland kan man ta med en nypa salt. Fast tokiga roliga knasiga ideer kan också vara relavanta. I det här fallet tycker jag om du gillar högtalarna köp dem
"Lite tack då.. anade att den här frågan skulle vara klurig då ja misstänker att det är många här som mest sitter & lyssnar på "ljud" eller hur jag nu ska formulera mig.. "
Vad jag vet så sitter de flesta här och lysssnar på musik. Som i och för sig är ljud men det var nog inte så du menade. Varför såna fördomar?
Ett svar säger att hårdrock inte är så lämpligt då basen ligger lite högre upp och oxå är lite snabbare. Jag tolkar det då som att lugn musik t.ex. viss jazz, electronica etc är något som en basreflex sub bör klara lika bra som en sluten sub.