Author |
Topic  |
|
Girl
Member

137 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:22:44
|
Japp,...jag igen.
om någon har bra bygg tips om man vill få upp alla apparater på väggen? Jag har sett sånna,..och dom verkar inte vara allt för svåra att bygga! Jag pratar allså om väggstativ...tror jag det heter.
Bara tips i vilket material osv...
//girl
// you can get it if you really want...!/ |
Edited by - Girl on 2002/09/10 10:54:21 |
|
matson
formerly known as...

1617 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:46:11
|
Hej! Om du vill sätta upp "en apparat i taget", så borde det ju räcka med konsoler och ett hyllplan. Skall du ha prylarna på rad kan man ju sätta upp nån form av "bardisk", men skall man sätta dom på höjd så hade jag valt konsoler. Hittas väl på IKEA eller liknande och hyllplan finns väl också något där(tex en 60x60 bänkskiva till köket!).

Mvh/Mats "The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 11:25:16
|
Vilket sammanträffande! (eller bara kanske, vad vet jag?)
IKEA har just kommit(?) med en bokhylleserie som heter "Dirigent". Det var nämligen så att flickvännen skulle köpa lite möbler för att ställa sin lilla spis på. Hon vill inte ha den på en låda på golvet. Så gick vi runt där och plötsligt fanns dirigenten där. Det består av ett konsolsystem, alla delar i aluminiumprofiler. Hyllplanen finns i både ren eloxerad aluminium eller svart blanklackad MDF. Så finns det svartblanka skåp också med elle utan fönster. Designen på allt är lite rundad kan man säga. Det blev köp och det blev fint. Hyllplanet verkar klara vikten av spisen enkelt i alla fall. Jag tror den väger 15 - 20 kg.
I katalogen ser det fult ut, det är stor skillnad i verkligheten. Finishen är faktiskt snygg, trots att det är IKEA.
För en tusenlapp kommer du få ganska många byggdelar.
Det kan vara värt att kolla upp i alla fall.
(Normalt gillar jag inte IKEA, men Dirigent tycker jag om.)
/JOhan
|
 |
|
Girl
Member

137 Posts |
Posted - 2002/09/10 : 10:53:22
|
quote: Originally posted by matson
Hej! Om du vill sätta upp "en apparat i taget", så borde det ju räcka med konsoler och ett hyllplan. Skall du ha prylarna på rad kan man ju sätta upp nån form av "bardisk", men skall man sätta dom på höjd så hade jag valt konsoler. Hittas väl på IKEA eller liknande och hyllplan finns väl också något där(tex en 60x60 bänkskiva till köket!).

Tack för tipset,.. Fanns ju massor av snygga hyllor/bänkar på mässan...så nu har man nog börjat tänka om i andra banor. Men det var ändå en smart ide du hade.. Tack
//girl
Mvh/Mats "The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
// Alla barn i början...// |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|