Jag tycker det är helt underbart med krokodilklämmor synliga på ett hembygge. Det ger imponansfaktor när man har bekanta hemma och man vill visa vad man byggt i kammarn.
Själv råkade jag hitta ett par scsi-genomföringslådor i en skrotlåda på jobbet. De skall bli försteg. Datorlådor fungerar till det mesta. Ni har väl sett de där bilderna på en Gain Clon i en Sun Hårddisklåda?
Det var i sanning en uppfinningsrik gynnare! Kylflänsarna ser ut att komma från processorer. Rattarna går till historien, verkligen originella. Jag skulle gärna smaka på ölet också. swede: Krokodilklämmor har sin givna plats i experimentfasen i alla fall, här hämtar de signal till sub-förstärkeriet.
Har precis beställt en frontpanel från http://www.schaeffer-apparatebau.de/ Man kan även köpa kompletta lådor från dom. Priserna är ok, €20 för en panel som mäter 250x40mm i 3mm alu. Priserna varierar med komplexiteten på frontpanelen. Den jag beställde har ca 10 runda hål och ett större fyrkantigt för en display.
Hopskruvat men okopplat. Pappret kommer att ersättas av overheadplast som belyses bakifrån med dioder så man kan se vilka funktioner som är på. hittade en liten 9-vägs joystick som jag kommer att använda för att kontrollera funktionerna.