HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivfynd under 50 kronor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/29 :  22:53:10  Show Profile Send Aton a Private Message
Vi kan väl dela med oss när vi snubblar över de riktiga fynden . Billiga skivor finns det gott om men nu pratar jag om bra och billiga. Gärna inspelade med anständig kvalitet.

Senast jag såg ett fyndtips på hifi-forum var i tråden om Cybervoice-dagen. Någon tipsade om en bra 29:- skiva hos Ginza. Hos övriga handlare var det helt andra priser. Behöver jag tillägga att skivan sålde slut rätt snart efter det hififorum-tipset...

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/09/30 :  00:34:56  Show Profile Send Anton a Private Message
Tja, Loreena McKennit´s live skiva; 99:- på Ginza, 379:- på stan, 219:- på cdon. -Behöver jag säga var jag köpte mitt ex!
Ok, det var lite dyrare än 50 pix, men ändå relativt billigt tycker jag!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/30 :  10:16:05  Show Profile Send Aton a Private Message
Det är ju en dubbelskiva så räknat per CD kvalar den in Jag köpte den också så billigt på Ginza, för ett antal månader sedan. De måste ha gott om den skivan.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/30 :  10:21:53  Show Profile Send Ayn a Private Message
Den är klart värd 200 spänn också, så för halva priset är den ett solklart köp! Ruggigt bra liveskiva.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

hanis
Member

163 Posts

Posted - 2003/10/01 :  21:30:55  Show Profile Send hanis a Private Message
Två bra skiva är Svensk populärmusik vol.1 och 2. Väldigt blandad musik och kvalite på inspelningar. Dessa går att köpa direkt via Johnny Bråttom Records http://www.angelfire.com/la/svanell/jbr2002nyheter.html.
De kostar inte speciellt mycket och samtidigt lite ny svensk blandad musik.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/10/01 :  21:41:48  Show Profile Send svejk a Private Message
Ginza har 2st Flaming Groovis för 39 pix. Rocknroll historia!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/10/02 :  08:42:02  Show Profile Send JesseX a Private Message
Samlingar utgivna på olika lågbudget-bolag är ju egentligen inte så intressanta. Det som är mest intressant är ju att köpa skivor till ordentligt nedsatt pris dvs. skivor med riktiga booklets och bra ljud utgivna på justa bolag till priser runt 20-30 kr. Jag brukar själv alltid leta efter sådant.
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/10/02 :  10:40:10  Show Profile Send lindvall a Private Message

Ginza har ovanstående softade electronica för 35kronor. Tyvärr har jag inte kommit till skott och köpt den själv, men jag har hört den och den är helt klart värd pengarna.

edit: Den heter alltså Quant.

Edited by - lindvall on 2003/10/02 10:41:04
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/10/02 :  11:43:19  Show Profile Send JesseX a Private Message
Ritche Havens "Stonehenge" finns på Ginza för 49 kr. En klassiker till ett riktigt bra pris. Remastrad skiva utgiven på Evangeline.
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/10/02 :  16:14:07  Show Profile Send JesseX a Private Message
CDON har ju kört en stor drive med skivor för 39:- Det rör sig alltså om nedsatta midprice-skivor som är helt justa.

De har bland annat en hel rad bra skivor med Byrds från slutet av 60-talet. "Dr. Byrds & Mr Hyde" tycker jag själv är en bra skiva även om den av somliga räknas till deras sämre.

Allman brothers band gjorde en storartad comeback i början av 90-talet. De hör till det extrema fåtal band som verkligen lyckats återupprätta sitt anseende ordentligt. Flera av deras mycket bra album finns också för 39 pix.

Carole Kings "Live at Carnegie hall" hör i mitt tycke till hennes bästa skivor.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/12 :  10:42:04  Show Profile Send Aton a Private Message
Här skall ni få ett supertips snåljåpar . Mary Chapin Carpenter på CDON. Inte mindre än 5 av hennes album säljs för 39:-. Och det här är ingen gammal skåpmat utan de bästa skivor hon har gjort. Det kommersiella genombrottsalbumet "Come on, come on" såldes enligt AMG i över 2 miljoner ex när den släpptes 1992. Jag har bara hört "Shooting straight in the dark" på hemlån från biblioteket. Nu köpte jag den plus "Come on, come on" och "Hometown girl" och råder er att göra detsamma . Köpte även den senaste (79 kr) "Time*sex*love" vars egentliga titel ensamt gör skivan köpvärd ("Time Is the Great Gift; Sex Is the Great Equalizer; Love Is the Great Mystery.")

edit: skålmat
Här ser ni vad jag, thli och kurt tyckte i en tidigare tråd om denna artist. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19666

Edited by - Aton on 2003/10/12 17:36:40
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2003/10/16 :  08:11:51  Show Profile Send s60761 a Private Message
Beställde "SNIBB" från ginza för 49:- (159:-, CDON)...

Ruggit bra Blues-Rock-Jazz?! Och ser man på till och med Eric Bibb är med på ett spår...

KÖÖÖPPP....

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/20 :  22:37:16  Show Profile Send Aton a Private Message
Jäklar, skulle inte vart så snabb att tipsa er andra om Mary Chapin Carpenter CDON skrev idag att samtliga mina lågrisbeställnigar är försenade. CDON är förövrigt ett riktigt kasst bolag när det gäller leveranstider, det är ett som är säkert. Jag beställde dagtid under förra söndagen. Idag, 8 dagar senare, får jag besked om försenad leverans. Skickar de ett cykelbud till den tyska leverantören och tillbaka, eller vad ?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000