HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Skyddad" CD-skiva (Helmut Lotti)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

n/a
deleted

63 Posts

Posted - 2002/08/30 :  10:48:31  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

P.P är lite nyfiken för P.P's CD-brännare lyckades bränna en skiva med så grava fel att den inte gick spela upp på en vanlig CDP! Har någon något tips på en bra CD (kanske Kent ) som är kopieringskyddad så att P.P kan testa förmågan hos sin alltför dyra och något slöa HP-brännare?

Tja P.P. Varför talar du alltid tredje-persons perspektiv ? =)...
Finns det någon cdbrännare som är dyr idag (pc)?
Kent skivan tycker jag är underbar, gick helt utmärkt att kopiera den trotts sitt kopieringsskydd, sen om du gillar sådan musik är väl en annan sak.
Men men....
GL

/mvh s.p.

MSN: meridius@swipnet.s
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/08/30 :  15:16:48  Show Profile Send jajon a Private Message
Skivor som är kopieringsskyddade brukar märkas med en text som säger att den inte går att spela på en dator. Texten är oftast liten och svår att upptäcka.

Med senaste CloneCD kan man skapa en kopia av skivan, bränna den och sedan bränna en kopia av kopian där man utelämnar det spår som låter illa.

// Jacob
Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/08/30 :  17:58:27  Show Profile Send P.P a Private Message
quote:

Tja P.P. Varför talar du alltid tredje-persons perspektiv ? =)...

P.P gillar att förhålla sig objektiv. Genom att P.P använder tredje person så tänker P.P på P.P som en människa bland 6 miljarder andra.

Fast P.P skulle egentligen vilja vara så objektiv att P.P inte hade tänkt sig själv som en människa utan som ett djur ibland alla andra.
Ibland gillar P.P att inte tänka holistiskt utan reduktionistiskt. Då kan P.P referera till P.P som 'vi'. Då avser P.P cellkollektivet som utgör P.P's kropp.

Go to Top of Page

n/a
deleted

63 Posts

Posted - 2002/08/30 :  22:18:16  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

P.P gillar att förhålla sig objektiv. Genom att P.P använder tredje person så tänker P.P på P.P som en människa bland 6 miljarder andra.

Fast P.P skulle egentligen vilja vara så objektiv att P.P inte hade tänkt sig själv som en människa utan som ett djur ibland alla andra.
Ibland gillar P.P att inte tänka holistiskt utan reduktionistiskt. Då kan P.P referera till P.P som 'vi'. Då avser P.P cellkollektivet som utgör P.P's kropp.

Är det okej om jag säger: Pshyyyyyycooooo hihi....(no offense) :)

/mvh s.p.

MSN: meridius@swipnet.s
Go to Top of Page

Cybergrunge
Starting Member

25 Posts

Posted - 2002/08/30 :  22:47:30  Show Profile Send Cybergrunge a Private Message
ursäkta om jag är dryg men...

jag skulle nog mest bara vara tacksam om den inte gick att spela...

"oh my god! its full of stars!
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/30 :  22:59:31  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Nu har jag läst denna tråd för första gången och blir inte riktigt klok på vad ni pratar om.

Alltså, medför kopieringsskyddet några ljudmässiga nackdelar på en vanlig CD-spelare? (uppenbarligen i det aktuella fallet då den var ospelbar...) Eller handlar alltihop om att man inte skall bränna egna kopior?

Kent har jag köpt en platta med, den senaste tror jag med en tiger (zebra?) på framsidan. Det är nog något fel på antingen mig eller Kent, förmodligen mig.
Maken till entonigt sökande "sound" får man leta efter....

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/31 :  07:43:36  Show Profile Send ekman a Private Message
problemet är ju att dom kopieringsskyddade cdskivorna inte alltid ens går att spela på vanliga cdspelare håller för övrigt helt med om vad du skrev om kent =) och då är ändå den sista skivan mer varierande än dom tidigare

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000