HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HifiForum's fortsättning...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:16:24  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej på Er,

Efter en tids ovisshet och osäkerhet har HifiForum's framtid säkrats.

Admin
Epkpeng

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:17:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Vi medlemmar på Hififorum.nu har gått igenom något av en härdsmälta. Hur den startade och därefter hanterades känns som om vi idag är många som vill lämna bakom oss så låt oss inte grotta ner oss i det som varit. Resultatet av vad vi alla sade och gjorde här hotade existensen för Hififorum.nu.

Vill vi komma vidare??

När manfallet i ägarcirkeln och på moderatorsidan började stå klart för oss var det nog en av de första gångerna som vi alla kollektivt fick klart för oss att det inte är en självklarhet att Hififorum.nu. skulle fortsätta. Många av oss böjade fundera över frågor som Vad betyder Hififorum.nu för mig? Vad har Hififorum.nu gett mig? Vad har jag betytt för Hififorum.nu?

Ch startade tråden ”Vill vi ha kvar forumet…?” där han helt enkelt frågade om vi medlemmar vill ha kvar Hififorum.nu.. I den tråden förklarar vi medlemmar varför vi vill ha kvar Hififorum.nu och vi förklarar också, för varandra, hur man skulle kunna gå vidare.
Den tråden har idag över 220 posts och 8000 views. Samtliga som postar vill ha kvar forumet. Några anser att det vore riktigt illa om Hififorum.nu inte överlever andra erbjuder sin hjälp om den skulle behövas.

Den tråden har jag och Epkpeng läst om och om igen…

För några dagar sedan kontaktade Sladd Epkpeng och frågade om han och jag kunde tänka oss att ta över ägandeskapet och driften för Hififorum.nu. Vi blev bägge förvånade och mycket glada över förtroendet. Först blev vi nog lite chockade och funderade på om de menade allvar. När vi väl fått klart för oss att de gjorde det var inte frågan om vi skulle ta oss an Hififorum.nu utan hur vi skulle göra det.

Både jag och Epkpeng har varit frekventa gäster hos våra värdar på Hififorum.nu. Vi har glatts och deltagit i de möten mellan medlemmar som sker på ett forum. Vi har varit på bla. Hifi-träffar, demos, en DIY-dag och regionsträffar. Vi har träffat människor med samma intressen som vi själva som vi haft svårt att få kontakt med utan Hififorum.nu. Denna typen av möten känner vi har gett oss alla väldigt mycket och vi tycker att det skall fortsätta.

Jag och Epkpeng har följaktligen beslutat att gemensamt axla ansvaret och glädjen i att driva och äga Hififorum.nu.
Vi har ideér hur detta skall göras, men vi kommer att behöva hjälp av alla som besöker Hififorum.nu för att klara det.
I ”Vill vi ha kvar forumet…?” finns ett antal förslag på hur vi kan fortsätta och speciellt ett förslag har vi bägge funnit extra intressant. Det handlar om hur man som medlem bör och skall betrakta Hififorum.nu.

Jag och Epkpeng bjuder nu in alla medlemmar att delta som gäster på Hififorum.nu och vi ber att besökarna skall betrakta sig som just gäster och bete sig därefter. Vi är enbart två som just nu axlar den börda som det stundtals kan vara att driva Hififorum.nu. Så tolleransnivån emot ”käbbel” och bråk kommer att vara låg, kanske tom mycket låg.... Vi vill främja det vänliga mötet mellan människor inte bråket och revir-pinkeriet som stundtals har fått ta överhanden.


Vill ni, så fortsätter vi med ett Hififorum.nu som inriktar sig på kunskapsutbyten, kompisskapanden, träffar, DIY, beg.-handel, nyheter, bildreportage, projekt, butikshyllan, …

Vi vill, vill ni

Vänligen,
Pac & Epkpeng
Admin Hififorum.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:20:15  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
JA

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:27:48  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Tjohoooo.........nu går jag f*n och tar mig en singelmalt och firar
Får önska PAC och epkpeng lycka till, och tack för att ni ställer upp.
Vi andra får väl försöka "hålla oss i skinnet"
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:28:46  Show Profile Send x2000 a Private Message
ÄNTLIGEN!

som Gert Fylking skulle ha sagt.

Tack Pac och Epkpeng och lycka till!

Nu får vi se till och sköta oss.



Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:29:17  Show Profile Send Manga X a Private Message
Härligt!!!

Samt TACK för att jag får fortsätta vara GÄST här!!!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:29:52  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
U N D E R B A R T ! ! !

Lycka till grabbar \o/

/me knäcker en Sort guld i ren glädjeyra :)

-Vecc

Edited by - vecc on 2003/10/07 20:30:34
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:30:57  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
JaMan
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:31:06  Show Profile Send hal a Private Message
Härligt !!
Tänk bara på att Ni inte sliter ut Er utan tar hjälp av alla de krafter som finns tillgängligt på forumet.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:31:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Härligt!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

icarus
Member

76 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:34:21  Show Profile Send icarus a Private Message
Tack för att ni ställer upp och låter Hifi forum få leva kvar !!!!!
Har tyvärr bara 2 starköl hemma !

Icarus



Ta vara på den tid du har på jorden !!!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:34:57  Show Profile Send Zombie a Private Message
Shysst!
Önskar jag själv kunde ha ett sådant engagemang de förra och nya ägarna har visat(r)!
Önskar er lycka till och hoppas ni är hårda mot käbblet. Lovar att hålla mig i skinnet...
Mvh

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2003/10/07 20:37:17
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:34:59  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Bara bra, håll buset borta så ska det inte bli så jobbigt, var öppna och raka, undvik ryktesspridning. Lycka till. Vi som är här som gäster får göra det vi kan för att ni inte ska få en omöjlig uppgift.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:35:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jättebra! Epkpeng kan gärna kontakta mig närsomhelst om de saker vi diskuterade via PM, jag gick verkligen igång på det... Hehe...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pekka
Member

190 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:36:01  Show Profile Send pekka a Private Message
Fantastiskt goda nyheter.
Naturligtvis vill vi ha en fortsättning.

LYCKA TILL GRABBAR


PEKKA
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:36:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tack killar !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:37:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Man blir varm i skälen och hoppas att vi genemsamt kan göra forumet ännu bättre. Jag tar efter och hämtar en ädel dryck från Islay och skålar för Er båda. Kan jag hjälpa till på något sätt??

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:37:59  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Kanon, nu blev jag riktigt glad, lycka till grabbar!!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:38:27  Show Profile Send freann a Private Message

Skönt att höra! Lycka till!

/Fredrik
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:41:22  Show Profile Send Gebex a Private Message
All heder åt er och åt de som lämnat över. Ni gör HiFi-Sverige bättre.
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:45:06  Show Profile Send s.m.f a Private Message
UNDERBART!!

ni har mitt fulla stöd och jag tvekar inte en sekund på er kompetens. Behöver ni hjälp och stöd så säg bara till.

jag hoppas även att Sladd, Timbre, Pjotre och Mikael2 hittar tillbaka och fortsätter vara aktiva på forumet.

/Johan

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:46:38  Show Profile Send poman a Private Message
Det är klart att vi vill får väl också säga lycka till med denna glada
nyhet för forumets framtid.


Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:50:09  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
TACK!!!!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:51:34  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

mycket trevligt att det blir kvar.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Gonzo
Member

120 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:54:16  Show Profile Send Gonzo a Private Message
Mycket, mycket bra att ni tar över och jag är väldigt glad att forumet får finnas kvar.

//Gonzo//
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2003/10/07 :  20:54:30  Show Profile Send Mnyb a Private Message
Lycka till, detta forum är mycket informativt och beggagnat delen den bästa jag sett.
Jag är förvisso nybliven medlem, men som alla andra så har man lurkat omkring och tittat ett bra tag innan man blev med, det här är första gången jag aktivt är med i nånting på internet.
Så jag får lära mig lite vett och ettiket efterhand.

Med vänliga hälsningar

Mikael

PS man blir rörd av att det finns människor som arbetar ideelt för en sån här sak.

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.63 sekunder. Snitz Forums 2000