HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Butiker i andra länder?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/08/29 :  20:37:40  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Jag sitter och filar på en högtalare just nu. Eftersom det är en MTM-konstruktion kommer det att kosta en del att köpa högtalarelementen.

Efter lite surfande har jag kommit fram till att högtalarelement är billigare i amerikat än de är här. Men att behöva gå över ån (i detta fall atlanten) för att hämta vatten (eller element) känns fel.Finns det bra nätbutiker att handla av här i europa?

//Henri

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/29 :  20:51:18  Show Profile Send matson a Private Message
Det skulle vara enklare att tipsa, om du berättade vilka element det är frågan om....

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2002/08/29 :  21:12:25  Show Profile Send AndersP a Private Message
H: Jag håller inte riktigt med dig. De baselement till grova subbar jag kollat på därborta den senaste tiden har legat väl över priserna här i Norge i alla fall. Från min synvinkel så är det några saker man bör tänka på:
1) All E-handel inom USA är momsfri ( men det åker du på + tull om du beställer därifrån )
2) Deras moms vid annan handel är 6%
3) Svensk valuta ligger mycket lågt i kurs och kommer förmodligen att göra det ett bra tag. ( all import blir dyr )
3) Svensk moms är mycket hög

Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/08/29 :  21:15:05  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Det är en bra idé att hålla sig inom EU när man ska köpa grejer. Då blir det ingen tull och moms (man betalar momsen i det land man köper ifrån).

Tänkte själv se var man kan få tag på Eminence element billigast inom EU. Har hittat i England och Tyskland hittills.

/Erik

Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/09/03 :  08:52:57  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
matson: Det är främst Vifa och Scanspeak element jag är intresserad av.

Har hittat ett ställe i Holland <http://audiocomponents.nl> som ligger 2000 kronor under de priser jag har hittat i svenska nätbutiker

Edited by - H on 2002/09/03 08:54:01
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/09/03 :  09:02:14  Show Profile Send Flint a Private Message
Erik Johansson

Tänkte själv se var man kan få tag på Eminence element billigast inom EU. Har hittat i England och Tyskland hittills.

Har du handlat från kontineneten, och i så fall hur går det till.
Visa, banköverföring?
Jag är också intresserad av Eminece men som gitarrelement.
Starfelt tar in dom i sverige http://www.starfelt.se/ men man är ju nyfiken på om man kan hitta dom billigare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000