Jag sitter och filar på en högtalare just nu. Eftersom det är en MTM-konstruktion kommer det att kosta en del att köpa högtalarelementen.
Efter lite surfande har jag kommit fram till att högtalarelement är billigare i amerikat än de är här. Men att behöva gå över ån (i detta fall atlanten) för att hämta vatten (eller element) känns fel.Finns det bra nätbutiker att handla av här i europa?
H: Jag håller inte riktigt med dig. De baselement till grova subbar jag kollat på därborta den senaste tiden har legat väl över priserna här i Norge i alla fall. Från min synvinkel så är det några saker man bör tänka på: 1) All E-handel inom USA är momsfri ( men det åker du på + tull om du beställer därifrån ) 2) Deras moms vid annan handel är 6% 3) Svensk valuta ligger mycket lågt i kurs och kommer förmodligen att göra det ett bra tag. ( all import blir dyr ) 3) Svensk moms är mycket hög
Tänkte själv se var man kan få tag på Eminence element billigast inom EU. Har hittat i England och Tyskland hittills.
Har du handlat från kontineneten, och i så fall hur går det till. Visa, banköverföring? Jag är också intresserad av Eminece men som gitarrelement. Starfelt tar in dom i sverige http://www.starfelt.se/ men man är ju nyfiken på om man kan hitta dom billigare