HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Seriefilter (högtalare, förstås!!)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/09/03 :  17:27:22  Show Profile Send celef a Private Message
Den som är intresserad av seriefilter för högtalare finns ny info att gotta i, den internetkände Jon Risch är författare. http://home.iprimus.com.au/gradds/Jon%20Risch/LBIseries1.htm

Jag har svårt att se fördelen med seriefilter, men vad har ni för åsikter

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/09/03 :  17:51:47  Show Profile Send dax a Private Message
I mina högtalare är det ett seriefilter! Ibland är jag nöjd som tusan, ibland inte. Jag meckar relativt frekvent med bl.a diskantdämpningen, dämpmaterial, placering.... Jag tror inte att det bara är filtrets fel. Även mitt humör, lådprincip, musikval... spelar in.

Ett seriefilter innehåller ju inte så många komponenter så det kostar ju inte så mycket att testa
Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/03 :  21:30:56  Show Profile Send P.P a Private Message
Det stora problemet är att man påverkar båda överföringsfunktionerna. Ett parallellfilter är mycket mer förutsägbart.

Nu har P.P gnällt mycket på den senaste tiden. det är inget P.P är stolt över det bara beror på att allt inte kanske är så bra som det verkar. P.P har kommit på en massa till synes briljanta ideer som har sågats totalt så P.P vet hur det känns..

Edited by - P.P on 2002/09/03 22:45:07
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:59:39  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Med seriefilter gäller det erkligen att ha bra element( o ni vet vilka dessa är ;).

Mvh A
Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/03 :  23:20:56  Show Profile Send P.P a Private Message
quote:
Originally posted by Audiomaniker

Hej!

Med seriefilter gäller det erkligen att ha bra element( o ni vet vilka dessa är ;).

Mvh A.

JAAAAA!!! Det är Seas P17rcy med polyproppmembran!
Inga tramsigheter med aluminiumrost! [:D
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/09/04 :  01:04:55  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej P.P!

Den var väldigt bra!!( A skrattade) eller som A brukar säga( skriva, ed)-"Klockren!!".

Men bortsett ifrån våra motsatta ståndpunkter, så tror A nog att P17rcy skulle kunna
passa alldeles utmärkt i ett seriefilter med sitt: breda omfång, jämna frekens o avsaknad
av peakar, + det är faktiskt är 1st bra h-element, ivfsh.

Mvh A
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/09/04 :  01:08:29  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej P.P!

Den var väldigt bra!!( A skrattade) eller som A brukar säga( skriva, ed)-"Klockren!!".

Men, bortsett ifrån våra motsatta ståndpunkter, så tror A nog att P17rcy skulle kunna
passa alldeles utmärkt i ett seriefilter med sitt: breda omfång, jämna frekens o avsaknad
av peakar, + det är faktiskt 1st bra h-element, ivfsh.

Mvh A

Edited by - n/a on 2002/09/04 01:18:09
Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/04 :  02:42:46  Show Profile Send P.P a Private Message
He he he! Kul att P.P kunde glädja någon!
Ett pp-element som p17rcy kan ju glädja många trots att de enligt A är sladdriga som dämpar bort det bästa av det mesta! [:)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000