Skall åka och lyssna på Dylan imorgon. Idag slog självbedrägeriet vad det gäller hifi och plattor till igen. Hade lovat mig själv att inte köpa några Dylan SACD. Har varit sned på snikupplägget med fullpris, det var utlovat andra bullar i förhandsinfon. Vis av erfarenheter från Stones och Pink Floyd Dark side.... som båda visserligen låter bättre, men inte som jag förväntat mig. Spelade först min gamla Highvay 61, la sedan i den nya. En helt ny Highvay var det! Större, klarare, renare. Är jävligt imponerad helt enkelt. Jag har ingen ny SACD spelare utan en gammal Teac transport och dpa dac. Nu blir det dyrt igen. Undrar om jag klarar att låta bli att köpa en tröja imorgon?
vad menar du med snikutgåvor tycker både stones och dylan är väldigt fina utgåvor och vad har du blivit lovad? i stockholm kan man kunna köpa dylan för 110 kr och http://www3.cd-wow.com.hk/searchresults.php?searchfield=bob+dylan tar 115 hongkong dollar ca 125sek tror jag det blir
men en t-shirt är aldrig fel :) undrar om de inte kränger skivorna på konserten skriv och berätta hur den var...
Med snikupplägg menar jag att försöka klämma oss skivköpare på som mycket kulor som möjligt. Den information om Dylan SACD som gick ut i förväg var paket med 3st skivor i varje dvs 5 olika 3 pack. Dessa paket skulle gå för under 300 pix. Det kallar jag en bra deal. När sedan skivorna kommer är det en och en till fullpris. Då vart jag sur ,och tyckte det var ett snikupplägg. Att sedan först släppa skivorna en och en och sedan boxen tycker jag också är korkat. Äh skit samma skall inte gnälla mer, det är Dylan som gäller ikväll. Rapport från gårdagen konsert i Stockholm bådar gott! Skall bli kul!