| Author |
Topic  |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 00:52:55
|
Någon som har erfarenheter av dessa skönheter, eller är det bara design produkter?
enrich life through technolog |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 01:06:14
|
Hej igen Nagra
Har ingen själv, men en vän hade en Oracle Delphi MKII. Osvikligen en av de bästa skivspelare jag sett och hört. Deras andra produkter har jag ingen erfarenhet av.
|
 |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 01:13:57
|
Var köpte han dom från, vore roligt att kunna lyssna på dom iallafall
 |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 01:39:55
|
Jag vet inte, men kan försöka ta reda på det imorgon. Jag tror att han köpte den utomlands.
|
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 08:13:47
|
lyssna på en databas server?      
/n
"det är nog inte så många som äger sonus men att vara hifiintresserad och inte gilla sonus faber är nog fullkomligt omöjligt" - Ekma |
 |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 08:48:56
|
quote:
Någon som har erfarenheter av dessa skönheter, eller är det bara design produkter?
quote:
lyssna på en databas server?      
Hehe, skadad som man är av sitt arbete så trodde jag oxå det var frågan om en databas när jag läste rubriken till denna tråd   
|
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 08:51:17
|
bara att hoppas att musikavspelningspryttlarna med namnet oracle är lättare att hantera än sin namne i databassvängen.
annars lär man väl behöva lödkolv för att lyssna på en skiva 
/n
"det är nog inte så många som äger sonus men att vara hifiintresserad och inte gilla sonus faber är nog fullkomligt omöjligt" - Ekma |
 |
|
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 11:14:19
|
Har du sökt resencioner på nätet?

|
 |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 12:34:00
|
Har bara kollat med audioreview, men sökning på oracle gav ju mer databas artiklar än CD från oracle....
 |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 12:57:25
|
Hej igen Nagra (Har bytt namn under natten Piotr-Pipes).
Det finns några recensioner på Oracles hemsida, www.oracle-audio.com De är ju förmodligen utvalda för sin förträfflighet men kan kanske ändå vara intressanta.
|
 |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 13:10:58
|
Vilket visuellt mästerverk! Tänk om den låter lika bra som den ser ut ... Vad kostar en sådan tingest måntro
|
 |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 13:28:27
|
runt 8000 dollar......
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 13:29:23
|
Hej Nagra!
Oracle låter lika bra som de ser ut har själv bla en Delfi M3:a . Försök att köpa den direkt från USA det blir billigast. Köpte min på Ebay.com som är en auktionssajt. Har tidigare haft en Delfi M1 som också var mycket bra. Undvik den billigare varianten Alexandria den är inte alls lika bra. Har några kamrater med Oracle skivspelare som de köpte på 80- talet via Ljudbutiken i Stockholm, de är fortfarande nöjda med sina spelare. Mvh Kenth
vinyl for ever, thanks to Linn,Project,Oracle, Unamco,Thorens,Systemdeck,Transcriptor,Transrotor and Goldmund.
|
 |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 14:39:25
|
Hej Majjen, hur gick det till när du köpte från Ebay, man blir ju lite skraj över det verkliga skicket på grejerna, var det några komplikationer, hur gick betalningen till?
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 15:57:11
|
quote:
Hej Majjen, hur gick det till när du köpte från Ebay, man blir ju lite skraj över det verkliga skicket på grejerna, var det några komplikationer, hur gick betalningen till?
enrich life through technology
Hej igen Nagra!
Man bjuder som vanligt är på en auktion, dvs den som bjuder högst vinner. Du kan även lägga ett max belopp direkt och sedan höjer Ebay priset automatiskt när priserna ökar. Jag brukar dock bjuda strax innan auktionen stänger för att inte trissa upp priset. Därefter jag vunnit min auktion så går jag direkt till "min" sida för att betala varan. Jag betalar via PayPal och för detta krävs att du registrerar ditt kreditkort i mitt fall ett Visakort. Efter att jag anmält att jag vill betala så dras pengarna omedelbart från mitt konto och säljaren får pengarna direkt. Sedan e-mailar jag säljaren och ber att han/hon skriver att min köpta vara är en gåva samt att han skickar varan direkt till mig. Det är också viktigt att säljaren skriver att på paketet att det max är värt 45 Euro eller 40 Us dollar annars måste jag betala moms, frakt, tullavgifter etc. Efter att säljaren i Usa skickat paketet via feedtrax så tar det ca: 1 vecka innan transportbolaget sänder paketet ända hem till min dörr. På Ebay så får alla säljare/köpare lämmna "feedback" på varandra och jag skulle alldrig köpa något av en säljare med negativ feedback. Om man skulle bli lurad t ex att man ej får något paket så polisanmäler Ebay säljaren och du får pengarna tillbaks av Ebay. Har handlat via Ebay ett tiotalgånger utan problem allt från pickuper till kamera utrustning. Du kan också betala via en svenskbank dvs via en internationell check det kostar dock en mindre förmögenhet samt att det kan ta ända upp till 10 dagar innan säljaren har sina pengar. Ebay tar dock ut en provision för att förmedla betalningen mellan dig och säljaren den är dock väldigt liten. På en affär på 5000 skr får du betala ca: 1- 2 Us dollar detta gäller även säljaren. Lycka till Kenth
|
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 18:53:39
|
Den mindre modellen som är i princip lika bra (enligt hemsidan) kostar hälften...
Snyggare, coolare cd får man leta efter 
//Magnu |
 |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/08/31 : 00:05:57
|
Majjen: Jag tackar och bugar för upplysningen