HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Grupper Artister som blir bättre!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/10/15 :  21:31:17  Show Profile Send svejk a Private Message
Många blir ju sämre men motsatsen existerar. Några exempel Emmylou Harris, Pat Metheny, Steve Earle och Lucinda William. Några jag kom just nu.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/15 :  21:40:29  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Nu blir jag väl utskälld av garagegardet, men Hellacopters bättrar sig starkt vartefter.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/10/15 :  22:37:12  Show Profile Send Melker a Private Message
det känns som om jag käkat karbonpapper (farsans uttryck) men jag säger det igen Depeche Mode gör hela tiden en bättre platta än den förra.

Melker

Halmstad
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/15 :  22:46:12  Show Profile Send Ayn a Private Message

• A Perfect Circle! Visserligen bara två skivor hittills, men den andra är sjukt bra, och därmed klart bättre än den första

• Steely Dan var bra på sjuttitalet, och ännu bättre nu faktiskt

• Peter Gabriel stämmer helt in för mig. Första skivorna sådär, So bra, Us ruggigt bra, Up på något konstigt ÄNNU bättre!

• Loreena McKennitt går från klarhet till klarhet.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2003/10/15 :  22:49:35  Show Profile Send har-man a Private Message
In Flames tycker jag blir bättre o bättre.

/aLEX

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/10/15 :  23:17:09  Show Profile Send f95toli a Private Message
*Heather Novas senaste skiva är riktigt bra, jag gillar inte alls hennes tidigare alster.

*St. Germain Skiva-jag-inte-kommer-ihåg-namnet-på-men-som-gjordes-på-Blue Note är bra, hans tidigare musik är inte alls i min smak.

*Sheryl Crows första skiva är inget vidare...

*"The Birthday Party" är inte heller i min smak (jag gillar inte tysk 80-tals punk), Nick Caves sologrejer är dock tidvid lysande.

*Och för att ta ett gammalt exempel, Beatles första skivor är ok men det var först efter några år som de blev RIKTIGT bra och nyskapande. Undra om någon av dagens "trall-vänlig pop" kommer ta klara av samma förvandlingsnummer? Chansen är nog tyvärr rätt liten.

Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/17 :  00:16:14  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
Nu blir jag väl utskälld av garagegardet, men Hellacopters bättrar sig starkt vartefter.

A Perfect Circle! Visserligen bara två skivor hittills, men den andra är sjukt bra, och därmed klart bättre än den första

Kan bara hålla med!
Två band som bara blir bättre och bättre....än finns det hopp!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/17 :  08:33:17  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Hela Anticon!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/10/17 :  17:22:35  Show Profile Send Melker a Private Message
f95toli: menar du Tourist plattan med St. Germain? Den gillar iallafall jag.

Melker

Halmstad
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/10/17 :  17:30:32  Show Profile Send f95toli a Private Message
Precis, "Tourist" heter den ja. Bra platta. Frågan är väl vilken genre den tillhör, Jazz?
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/17 :  23:21:10  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Håller med om A perfect circle, även Tool utvecklas och blir bara bättre och bättre även om jag håller aenima som favoritskivan.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Patrik Jansson
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/10/19 :  09:22:47  Show Profile Send Patrik Jansson a Private Message
har-man: In Flames senaste skiva blev ingen succé, tycker inte jag iaf. De har blivit för mjuka!
Jag gillar clayman albumet, den rockar!

YNWA,
MVH Patrik
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/10/19 :  20:29:41  Show Profile Send mucke a Private Message
Heather Novas senaste skiva är riktigt bra, jag gillar inte alls hennes tidigare alster.

Kan jag verkligen hålla med om. Däremot så gillar jag allt hon har släppt.
Helt klart gör hon sig bäst live. Jag såg henne på cirkus nu i september. Mycket bra.
Synd bara att det inte är så många i Sverige som känner till denna
underbara sångerska.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/20 :  00:12:10  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Räven:

Håller med även där också! TOOL är fantastiskt bra och Aenima håller jag något före Lateralus också, men det är hårfin skillnad, båda skivorna är definitiva mästerverk tycker jag.
Båda har dessutom mycket fin kvalité på inspelningen, särskilt Laterulus!
Ett riktigt bra band som verkligen gör egensinnig musik, och vilken musik sedan!

mvh,

Edited by - hifirocker on 2003/10/20 00:14:15
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/10/20 :  10:43:10  Show Profile Send ekman a Private Message
depeche har ju gått REJÄLT utför sen ultra men iallafall

radiohead blir bara bättre och bättre =) LIIIIITE utveckling i sound sen första skivan eller?
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/10/20 :  12:00:16  Show Profile Send Kaleid a Private Message
@ Ekman.
Iofs så har de bara släppt ett album efter Ultra
Finns några bra sånger i Exciter, men produktionen tar ner hela albumet på ett lägre nivå.

Depeche Mode har sedan 1986 blivit gradvis hela tiden bättre, förutom kanske Exciter då.

Einstürzende Neubauten är en grupp som var ganska dåliga de första åren...

Nick Cave har sedan första albumet "From Her To Eternity" och efterföljande "The Firstborn Is Dead" blivit bättre och bättre, förutom de två senaste albumen som är stora besvikelser. Inte konstigt att Blixa lämnade bandet.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39

Edited by - Kaleid on 2003/10/20 12:13:47
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/10/20 :  12:57:14  Show Profile Send f95toli a Private Message
Som jag skrev ovan så har Cave gjort musik längre än så (och delvis med samma människor), i första delen av karriären var han sångare i "The Birthday Party" men man måste nog vara ett väldigt inbitet fan för att uppskatta deras skivor.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000