HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Rosie Thomas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/19 :  01:00:38  Show Profile Send ésm a Private Message
Mmm, var på konsär ikväll. Rosie Thomas stor för mellannumret, men för mig var det kvällens absoluta höjdpunkt. Vilken tjej, jag måste absolut köpa en platta med henne. Ljuvlig akustisk countryrock på toppnivå, Will Oldham, släng dig i väggen..Rose stal showen från Damien Judaro, kvällens "stjärna".

Är det någon som har nån av Rosies plattor? Hur låter hon isf på skiva?

M.V.H En förstärkt ésm....

grushog
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/10/19 :  10:59:02  Show Profile Send grushog a Private Message
Såg konserten i Göteborg och kan bara hålla med...

Jag är visserligen redan en övertygad beundrare, detta var tredje gången hon var i Göteborg.

Rosie har vad jag vet gett ut två skivor; "when we were small" och "only with laughter can you win". When we were small är den första och, i mina öron, den bästa . Den låter ganska mycket som Rosie gör live - avskalat och nära.
Den andra skivan är ganska ny, så det är kanske därför den inte fastnat ännu. Ljudbilden är lite annorlunda, mer producerad och elektrisk än tidigare.

I gp häromdagen kunde man läsa i en intervju med Damien Jurado (som också spelade på konserten) att dom två skall spela in en skiva tillsammans! Spännande...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000