Hej på er alla bluesvänner! Fick köpa av en god vän en skiva med Muddy Waters "folk singer" en skiva som jag verkligen kan rekommendera att införskaffa! Den är inspelad 1963 med mycket bra ljudkvalite med denne mycket duktiga bluesspelare Mckinley Morganfield artistnamn Muddy Waters född i 1915 Rolling Fork, Missisippi gick bort 1983 en stor artist.
Vill man ha lite råare Muddy så lyssna in Hard Again från 77. Johnny Winter spelar gitarr och har producerat, James Cotton blåser skiten ur trynorgeln, en av de tyngre plattor jag har hört.
I min "ungdom" var jag på den hittills bästa konserten i mitt liv och det var just Muddy Waters. Ett så gudomligt sväng som det var live kan dessvärre inte upplevas på skiva.
Var var konserten då? Lite osannolikt kanske men den var på Folkets Hus i Södertälje.
/Martin
Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Tack för dom tipsen stargazer! Måste verkligen varit en stor upplevelse yak52 och ser denne store bluesartist live vilket år var det du var och lyssnade på honom!
Poman, bra fråga..... det bör ha varit senare delen av 70-talet, kanske 76 eller något sådant. På den tiden bubblade Södertälje av bluesmusik och det fanns många olika bluesband. Det som finns kvar som spår efter detta idag är Sven Zetterberg f.d. Telge Blues, Chicago Express m.m. ingen koncert efter denna har för mig kommit upp i samma klass av overkligt sväng.
/Martin
Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......