HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sonys TV-fjärr förvirrar Cdfix, någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/10/22 :  18:47:35  Show Profile Send markku a Private Message
På lokala hififorum skrev en stackars hifist hurdan hans Cdfix blir helt förvirrad av Sonys TV-fjärr men endast när displayn är på. Vidare skrev han, att diskantåtergivningen pumpar om Cdfixens display är på.

Nyfiken som jag är så provade med mina två Sony-fjärr (TV och video), utan att dom hadde någon som helst effekt på min spelare.

Cdfix har ju Sonys driv, så därför kanhända sådant kan äga rum. Någon här med sådan erfarenhet?

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/10/22 :  18:50:30  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Min förra projektor Sony VW10 reagerade när jag höjde och sänkte volymen på Advantage S1:an jag hade då... Inte så att projen gick igång men den knäppte till och la sig i någon form av standby läge...
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/10/22 :  20:44:02  Show Profile Send Piggen a Private Message
Min cdfix reagerar på min fjärr till min yamaha sourround processor. Fast det är lite mysko för den gör det bara ibland...ingen aning om varför den inte alltid reagerar på den.

Igår råkade jag ut för ett annat intressant fenomen. Cdfixen var helt tyst, trots att displayen indikerade att den spelade skivan. Det var omstart som gällde för att få ut ljud ur den igen :-) Har den gode Bladelius månne Win95 i burkarna hehe. Någon som varit med om detta?

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/10/22 :  22:48:42  Show Profile Send jatttelite a Private Message
quote:
Cdfix har ju Sonys driv, så därför kanhända sådant kan äga rum. Någon här med sådan erfarenhet?]


Nix har INGEN betydelse

Edited by - jatttelite on 2003/10/22 23:28:34
Go to Top of Page

Skiier
Ej medlem längre

271 Posts

Posted - 2003/10/22 :  22:57:18  Show Profile Send Skiier a Private Message
Jag har däremot problem med att CDfixen:s uppsampling stör TV-bilden på vissa kanaler.
Detta gör den även i standby, så det enda man kan göra är att avaktivera
uppsamplingen eller rycka kabeln...

Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/22 :  23:32:33  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Lite OT men.. min dammsugare gick igång när jag använde fjärren till en gammal Philips CDI-spelare. Min dammsugare har en fjärrkontroll på handtaget(En Volta-F1), men den fjärren fick inte igång Philipsen.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/10/23 :  08:25:19  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Fjärrkotroll på dammsugaren, jag trodde att jag hade hört allt....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/10/23 :  08:55:22  Show Profile Send dekengren a Private Message
Min Cdfix påverkas inte av tv-fjärren (sony TV), diskanten påverkas inte av att displayen är på och slutligen har den aldrig påverkat bilden.
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:14:23  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Fjärrkotroll på dammsugaren, jag trodde att jag hade hört allt....

Ja det är verkligen meningslöst. Det är väl för att man ska slippa böja sig när man vill ändra sugeffekt eller nåt..... Till mitt försvar måste jag berätta att jag inte har köpt den själv, jag fick den i present
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:19:35  Show Profile Send keefan a Private Message
Mim Primare stärkare brukar byta kanalingång lite då och då.. Ibland när jag byter spår på CD:n och ibland när jag byter kanal på TV:n.

Men jag är van vid det nu. Och det känns nästan lite småtrevligt. Ni vet sådär som att Prylarna har lite "soul" i sig .
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/10/23 :  10:25:32  Show Profile Send gurin a Private Message
Ni har uppenbarligen för många fjärrstyrda produkter på förliten yta.

mvh/gurin


Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

fredde_67
Member

92 Posts

Posted - 2003/10/23 :  15:16:47  Show Profile Send fredde_67 a Private Message
Fjärren till min Sagem digitalTV-box bytar spår på min CDfix. Nu har jag iofs lärt mig hur fjärren ska riktas för att slippa problemet...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000