HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Favoritinspelning av Vivaldis fyra årstider
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2003/11/03 :  10:36:15  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Hej,
Hade en gång en vinyl med Lorin Maazel (stavning?) som tolkade vivaldis fyra årstider. LP'n (och skivspelaren) är numera pensionerade/borttappade i flytt . Skivan fanns ett tag, som CD, via sony men mina försök att beställa den via den lokala skivhandeln var fruktlösa.
Nu till min fråga. Har någon hört den på CD och är den värd att beställa, den digitaliserades ju på 90-talet från en analog inspelning.
Tolkningen var enligt mitt minne den bästa jag hört men det kanske finns andra som är bra och har vettiga inspelningar. Har någon någon åsikt?

Hjelm

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/11/03 :  11:42:34  Show Profile Send divander a Private Message
BIS LP-275, CD-275 eller MD-275. Nils-Erik Sparf, baroque violin; The Drottningholm Baroque Ensemble

Oops! I did it again
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/03 :  17:27:02  Show Profile Send svejk a Private Message
Ann-Sophie Mutter min favorit violonist har gjort en inspelning uppe i Trondheim som inte heller går av för hackor. Inspelad på DG Deutche Grammofon. Rekomenderar den nästan lika mycket som BIS och Sparf.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/03 :  17:27:09  Show Profile Send svejk a Private Message
Ann-Sophie Mutter min favorit violonist har gjort en inspelning uppe i Trondheim som inte heller går av för hackor. Inspelad på DG Deutche Grammofon. Rekomenderar den nästan lika mycket som BIS och Sparf.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2003/11/04 :  10:28:16  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Tackar,
Skall bli intressant att höra dem. Jag får försöka provlyssna någonstans, man vill ju inte köpa grisen i säcken.

Hjelm
Go to Top of Page

Naimare
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/11/04 :  16:20:30  Show Profile Send Naimare a Private Message
Nils Erik Sparf (BIS)

Giardino Armonico (Teldec)

Naimare
Go to Top of Page

zip
Member

117 Posts

Posted - 2003/11/04 :  19:13:31  Show Profile Send zip a Private Message
Måste nog hålla med Naimare, inspelningen med Giardino Armonico är den i särklass mest spännande inspelning jag hört av årstiderna

/Zip
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/11/05 :  00:59:56  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Jag gillar BIS-inspelningen! Å andra sidan ogillar jag inspelning på EMI Classic med Itzak Perlman & LSO (kanske var nån annan London-orkester?), så mig skall ni kanske inte lita på. :P
Jag skulle gärna vilja ha Isaac Sterns inspelning på DG, har bara hört första biten av våren, men den lät härligt.

BIS-skivan säljs för under 100 kr lite överallt, den är väl värd risken. =)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000