Author |
Topic  |
H Audio
Hazard Audio

52 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 19:45:39
|
Tjena hejsan!!
Hur ni vill ha de pengar som blir över är upp till er själva... Jag skickar med stålar till de som inte hör av sig och säger att de vill ha element eller liknande...
Men detta återkommer vi till när högtalarna når Svensk mark. Jag skickar då ut ett email till samtliga berörda med summor och leveranstider.
Och att göra ordern större med de pengarna som blir över är ingen option då jag redan betalt de högtalarna och att de förmodligen redan är ivägskickade.
Högtalarna kommer förmodligen först till Göteborg men jag har beställt frakt till Stockholm så jag kommer inte åt dom innan de är här.
Ha det gott
Roger Edvinsson H AUDIO
|
Ha det gott
Roger Edvinsson H Audio Sweden |
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 19:52:12
|
låter toppen. ditt "lager" låg väl i upplands väsby? jag bor i vallentuna så jag skulle nog kunna komma och hämta mina element. går det bra? |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22008 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 22:57:01
|
Roger,
vi har riktigt bra känningar i båtfraktsbranchen och ev. på landsvägsfrakten här på forumet...
Kontakta mig så skall vi se vad vi kan göra i frågor som uppdelning och transport till olika ställen i Swe direkt från GBG.
Vänligen, Pac |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Pac
200.000-klubben

22008 Posts |
Posted - 2003/12/28 : 10:38:27
|
Inga svar från Roger, jag försöker igen.
Vänligen, Pac |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
Pac
200.000-klubben

22008 Posts |
Posted - 2004/01/05 : 23:53:58
|
Fortfarande inga svar från Roger.
Zac, jag föreslår att du mailar honom. För det verkar inte som om han håller denna tråden uppdaterad.
Vänligen, Pac
|
|
 |
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 08:53:55
|
Nu börjar man undra vart elementen har tagt vägen?
Jag menar det va ju ett så "hett" ämne ett tag? |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 10:00:05
|
Har ingen hört ett ord från roger på 3 veckor?? |
No hay banda!! |
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 10:31:50
|
Det verkar inte så...
Bara det inte har hänt något. |
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 14:20:37
|
jag hörde från honom nyss, nuera hade tydligen krånglat. de hade skickat elementen i fredags dock så det tar nog ett tag till innan vi får våra leksaker. tyvär! |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
Magnus Lindqvist
Member

115 Posts |
|
mac
Member

286 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 16:26:28
|
Ungefär 30 dagar tror jag. Lagom till Highend -04 på Sheraton kanske.
/Marcus |
 |
|
H Audio
Hazard Audio

52 Posts |
Posted - 2004/01/08 : 17:51:31
|
Tjena hejsan!!!
Jag har varit offline och på semester i Blekinge under ett antal veckor men nu är jag tillbaka hemma igen!!!
Nuera är inte direkt ett roligt företag att sammarbeta med... enligt ök så skulle högtalarna skickas till 100% före jul...
sedan komm en liten transport miss imellan..
jag var tvungen att sätta in mer pengar för de stog inte för den fraktkostnad som var överenskommen...
Jag talade om att det var deras problem om de gett mig FEL fast pris men de kontrade med att "högtalarna stannar på kajen tills dina pengar kommit in på vårt konto".. Men till slut fick jag dom att skicka partiet förra fredagen och det är lastet på båt och på väg hit..
Jag skall få ett tracking nummer på måndag så att vi vet exakt med vilken båt det kommer med..
Tyvärr så hade jag hoppats på flygfrakt men då Nuera inte kan hålla siona priser så blir det lite uppåt väggarna med frakten... Som det ser ut nu så hade det varit billigare att skicka med DFDS   
men det är skickat så nu återstår bara den dryga tiden tills de anländer till mitt lilla lager...
Som ni kanske har märkt så är fortfarande inte listan över de som betalt uppdaterad på min hemsida utan den ligger på http://hem.bredband.net/dbdrag ... jag kan helt enkelt inte uppdatera den andra servern...
Ha det gott och hoppas ni står ut med den sista lilla väntan... Jag tror nog att jag undviker att handla fler partier från Nuera om det skall gå så här även i fortsättningen... det får framtiden utvisa.. Ha det gott
Roger Edvinsson H AUDIO |
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 08:16:46
|
Du kan väl gå ut med vilket fartyg lasten kommer? Är det i en samlastningscontainer det kommer eller?
Änländer fartyget i Göteborg? Eller lastas det om på kontinenten till feeder direkt till Stockholm?
Jag har lite kontakter som kan vara till stor nytta i det här. |
 |
|
H Audio
Hazard Audio

52 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 19:00:54
|
Tjena hejsan!!!
Så fort jag vet mer kommer det info!!!
Ha det gott
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 13:48:23
|
Perfekt  |
 |
|
H Audio
Hazard Audio

52 Posts |
Posted - 2004/01/15 : 18:09:59
|
Tjena Hejsan!!!
Idag fick jag alla papper från Nuera angående frakten!!!
Jag skall ringa till den kontaken som har hand om ärendet imorgon och då skall jag öven få ett slutgiltigt datum när elementen är i huvudstaden.
De kommer direkt till Stockholm via Köpenhamn.
Det skall bli rysligt spännande att åka ner till terminalen och hämta:1.724 TON högtalare..
Sammanlagt är det 5 kubik högtalare  
Jag återkommer med mer info asap..
Ha det gott
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2004/01/16 : 08:56:55
|
ojojoj, den sjöfrakten har inte varit billig...
jösses 
Men det va väl bra att allt löste sig. |
 |
|
haffe
Member

197 Posts |
Posted - 2004/01/16 : 18:06:08
|
roger, har du lust att ta några bilder på godset innan du packar upp det? |
 |
|
MadMan
Member

540 Posts |
Posted - 2004/01/18 : 20:21:10
|
Roger edvinson, angående frakt inom sverige. Är det möjligt att du kan skicka med bussgods eller liknande hit upp. Eller måste vi lösa det på nått annat sätt?, någon fler som ska ha grejjer förbi sundsvall ??
Kundnr 1385 |
 |
|
Shogo
Member

78 Posts |
Posted - 2004/01/18 : 23:48:46
|
Hur skulle det göras med pengarna som blir över ?, jag tar gärna ett par extra 3":or. |
/Shogo |
 |
|
pj
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2004/01/23 : 23:49:20
|
Hej Roger hur går det med datumet, då elementen är i sverige. Jag börjar att tycka att det har strulat mycket med beställningen. Det skulle vara bra om det kunde bli ett slut på väntan. Så vi kan börja bygga.
Med Vänliga Hälsningar PJ-Killen |
 |
|
Mange
Member

65 Posts |
Posted - 2004/01/25 : 21:25:16
|
Status tack !!!!!
Kan inte vänta längre !!!!!!
Ta det lugnt det ska jag !!!!!!
|
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2004/01/26 : 16:31:32
|
Bara det inte blir en massa terminalhyror på detta godset. Det borde ju vara framme i Stockholm vid det här laget.
Tycker nog att den har gått lite väl omständigt till den här transporten. Synd |
 |
|
Topic  |
|