Jag förstår om ni börjar bli otåliga men jag kan för tillfället inte göra så mycket åt takten båten har till Sverige..
Högtalarna skall vara intullade och klara i Stockholm den 6-7/2
Att det strulat som det gjort är synd men inte så mycket att göra något åt.. Det finns lite saker som har hindrat att detta flöt perfekt.. 1.Vissa betalningar var ganska sena in...saknar fortfarande någon.. 2.Nuera kunde inte leverera alla 1067 elementen utan var tvungna att vänta in sin nya order. 3.Jag fick fel fraktpris på flyget som gjorde att det blev en vecka till fördröjt..
Jag har satsat ganska mycket pengar och tid i detta och hoppas verkligen att allt skall funka till 100% men det är inte lätt att handskas med över 1000 högtalarelement..
Någon vecka till får ni hålla ut sedan skall allt vara över :-) och det är bara at börja bygga!!! Jag skall ligga på fraktfirman som kör mellan Danmark och Stockholm (om jag inte kör det själv) så att högtalarna finns fördiga i Stockholm tills mässan på Sheraton då jag antar att några skall hit på besök!!
För fasen Roger, inte har det strulat mer än det brukar i världen idag. Vi snackar en hel gymnasiebassäng med element dvs 17.240 hekto godis. Det fixar man ju inte på en vecka hur gärna man än vill. Jag tycker du har fixat det lysande bra och om betalning för 4 st W3-871S inte kommer in står jag i kön och väntar...man missade ju tåget när rälsen gick av.
Eloge till Roger för ett sanslöst åtagande av hjältemässiga proportioner för "The greater good of DIYkind"..
Jag ska till Stockholm under den helg som elementet troligtvis kommer till Stockholm. Ni som vill att jag ska ta med era element till Karlstad kan ju PM'a mig.
Jag pratade med Roger i lördags. Tydligen hade tullen strulat till det. Han trodde det skulle lösa sig under måndagen. Han sa även att han skulle skicka meddelande till alla inblandade när elementen är på plats.
Synd bara att han har lite svårt att ge lägesrapporter Det är trotsallt ganska många som är "nyfikna". Men han ska iaf ha en eller flera klappar på axeln och han ska ha en stor eloge när vi alla får elementen.
Jag har tagit ledig från mitt "vanliga" jobb imorgon (10/2) för att kunna reda ut var FAN högtalarna finns i Stockholm!!!!
Jag blev låvad att de skulle levereras till min dörr i fredags men då det inte ringde någon på förmiddagen började jag leta....
De finns i Stockholm och är tullade och klara men den danska speditionsfirman kunde inte få fram på vilken terminal godset stog i fredags... och utan ett fraktnummer så är det omöjligt att hitta var det svar jag fick av ASG och Bilspedition..
Som sagt jag skall ut på tur imorgon samt ringa Danmark för att få fraktnummret..
Big up for da great delivery!, Verkligen schysst att man fick sakerna levererade till porten!. Jag var i stan bara över helgen sa jag sparade värdefull tid över för min flickvän istället för att aka tvärs över stan.