Author |
Topic  |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 00:17:32
|
Hittar inget på Google . Har 3 st 12" (?) i en gammal el-orgel som verkar vara rätt bra bredbandshögtalare men ingen info om wattar eller Z eller nåt.... någon annan som vet nåt??
gammelnalle |
Den som hittar några stavfel får behålla dessa |
|
Ludde
Member

279 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 11:54:42
|
Jag har en kompis som fick några högtalare som suttit i en orgel.. 12"er.. han byggde en låda åt dom som dom passa ganska bra i, tror det var ungefär 45 liter basreflex |
 |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 01:43:29
|
och hur låtadet då ? gammelnalle |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 03:17:37
|
Står det någon beteckning på högtalarna? Jag vet en som kör gamla Philips bredbandare i öppen baffel och det låter bra faktiskt. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 12:02:22
|
Nix, inga beteckningar, bara en påklistrad lapp på DEN RÖDA PLASTKÅPAN FEHO made in wetern germany... Philips 12100 i ett voigthorn.... mmmmmm eller till gitarr ala spotnicks ,,,, mumma!!!!
björn |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 15:24:34
|
Undrar vad det är för impedans i dom där? Förr hade dom höga impedanser = bra för OTL... Sonab t.ex. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
 |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 16:52:56
|
mina FEHO är 8ohm (tyvärr !!! är orgeln transitor, av värsta soretn germanium...brusar som gamla Nordsjön) , mina philipsare är dock 4 0hm
björn |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2003/11/09 : 17:50:11
|
"Gamla Nordsjön" fanns det en låt som hette. Lasse Dahlkvist? |
MVH Bernt Mitt system
|
 |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/12 : 11:22:56
|
quote: Bernt Jansson Posted - 2003/11/09 : 17:50:11 -------------------------------------------------------------------------------- "Gamla Nordsjön" fanns det en låt som hette. Lasse Dahlkvist?
tror inte det, Harry Brandelius!!! men en av textraderna löd ungefär: Gamla nordsjön du svallar och brusar...... eller om det var omvänt..
björn |
 |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/12 : 20:08:27
|
om jag bara visste hur man la in fotografier här, kunde jag ha fotat elementen, kanske de är påklistrade lappar på någon annat fabrikats högtalare.
gammal nalle |
 |
|
haffe
Member

197 Posts |
Posted - 2003/11/13 : 10:11:28
|
Du kan använda equinox.homelinux.net för att ladda upp bilder. Därefter anger du adressen med , om det kan vara till någon hjälp. |
 |
|
UrSv
Member

2786 Posts |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/13 : 23:46:43
|
Hemskt mycket TACK... det skall jag verkligen prova. Måste dock plåta först kanske ? Och med mina kunskaper i ämnet datalogi lär jag behöva hjälp framöver.... Men det verkar då inte saknas "hjälpande händer" har jag förstått. Härligt med så många "anod-personer" (positiva )
gammelnalle "den som hittar några stavfel, får behålla dessa" |
 |
|
gammelnalle
Member

617 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 10:44:39
|
Hej igen... den gamla odatakunnige polarbjörnen måste fråga: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14296 "Det man gör är att man använder sig av FTP för att ladda upp och sedan kan man länka till det via vanlig http.
ftphost: bildarkiv.hififorum.nu ftplogin: hififorum lösenord: musik
När ni är inne skapa en mapp/katalog med erat nick! (viktigt) Gå sedan in i den katalogen och ladda upp era bilder.
Sedan kan dom kommas åt via http://bildarkiv.hififorum.nu/eratnick/ Exempel: http://bildarkiv.hififorum.nu/meyer/bild2.jpg (den finns inte, men ett förtydligande exempel)
Plats finns det gott om för tillfället (13 gb ledigt på den maskinen) och linan är snabb (45mbit)
En ftpklient om ni redan inte har någon kan hittas här tex:
http://filezilla.sourceforge.net
VA???? vådå klient??? Jo jag var där och tittade åxå, men vadÅ:
"Welcome to the homepage of FileZilla. FileZilla is a fast and reliable FTP client and server with lots of useful features and an intuitive interface. Please visit the project page for details."
så vad skall jag göra där? Ladda hem vadå? ME (som jag tyvärr har) verkar inte finnas med...
mycke frågor blev det. Någon som kan förbarma sig över en helt dataokunnig?? Kanske räta ut något frågetecken.
gammelnalle
|
 |
|
flintan
Member

663 Posts |
Posted - 2003/11/16 : 13:02:15
|
Jag sitter på Macintosh och hade också problem med den dära. Men det var flera månader sen jag la upp några bilder och minnet vill inte finnas. Men jag kommer ihåg att jag lyckades till slut utan vare sig klienter eller filezilla. Har för mig att det gick att använda Netscape. Nån som har lite mer koll kan ju förklara hur man gör. |
 |
|
|
Topic  |
|