HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 S.A.T. Amplifix versioner?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2003/11/09 :  10:57:52  Show Profile Send mantra a Private Message
Hej!

Satt o funderarde lite på S.A.T. Amplifix. Finns det bara en version av denna? Eller gjorde dom någon uppdatering på den?

Har hört att den finns i svart och silver och en med logon i ring och en utan. Därav funderingarna runt just detta ...

Funderar mest på detta eftersom jag är lite sugen på att investera i just en sådan så att man kanske köper rätt.

/Micke

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/09 :  11:00:33  Show Profile Send Larsho a Private Message
Den med ringen i loggan har jag för mig är av nyare
snitt, i den första versionen fanns blåa kondingar som ibland
kunde brumma men det gäller inte alla, men om det är några
större skillnader vet jag inte


Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2003/11/09 13:08:30
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/11/09 :  11:11:48  Show Profile Send AKA a Private Message
Det är inga skillnader förutom att de gjorde chassit någon centimeter större efter ett tag. Men inuti är de alla likadana!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2003/11/09 :  11:16:19  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej Mantra!

Det gjordes en del förändringar första tiden men ingen av dem hade med ljudåtergivning att göra. Det finns alltså ingen "Mk2"-variant el dyl.

Efter att SAT köptes av Primare har tillverkningen lagts ned.

Frågor och synpunkter eller bekymmer med maskinerna kan även fortsättningsvis ställas till Hi Fi Consult. Vi har anlitat en ny serviceverkstad för att kunna hjälpa till med både garantiärenden och vanliga reparationer på t ex SAT-maskinerna.

Lycka till med ditt köp.

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/09 :  12:11:04  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
hmmmm, kondensatorerna, har de verkligen varit samma hela tiden???

(konspiratorn)

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2003/11/09 :  13:06:22  Show Profile Send Rishna a Private Message
Det där med kondensatorerna undrar jag också över. jag har mailat5 Hifi-Consult5 och de säger att Rifa-kondingarna slutade användas efter ett t5ag och att de istället satte i av annat fabrikat. I brorsans Primare A 30.1 sitter blåa kondingar på 10000 mikro-Farad och de som sitter i min Amplifix är exakt likadana. Riforna var på 20000 mikro-Farad, de nya alltså på 10000. M.a.o. har kondensatorbanken bantats ned till hälften efter bytet. Varför och har det någon egentlig betydelse eftersom man valt att halvera kondensatorbanken? Kan det vara så enkelt att någonting annat väger upp den mindre kapacitansen...

/Fredrik
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  13:59:40  Show Profile Send lambda a Private Message
Hej Hi Fi Consulten!

Det är lite lustigt att en av er Consulter för en tid sedan hävdade att jag hade fel när jag skrev i en tidigare tråd här på forumet att SAT var uppköpt av Primare och skulle läggas ned. Sladd som är den berörde konsulten skrev att SAT levde och frodades som aldrig för samt att nya produkter var planerade. Dolde Herr Sladd sanningen eller var/är han bara dåligt insatt i ämnet? Då denna tråd var aktuell så var Sladd moderator här på forumet, och som så många gånger för så låste Sladd de trådar som inte föll honom på läppen, inkl den benämnda tråden.

Det skulle vara trevligt med en förklaring nu från Sladd.

H Lambda


Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/09 :  14:05:23  Show Profile Send Larsho a Private Message
Varför riva upp gamla sår och infektera dem
ännu mer

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2003/11/09 :  14:31:16  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Lambda:

nänä, den gubben går inte.

Om kondensatorer ber jag att få återkomma då detta är före min tid.

mvh

,


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  15:16:17  Show Profile Send lambda a Private Message
Hej Hi Fi Consulten och Larsho!

Larsho är det att riva upp om men snällt ber om en förklaring? Om nu Sladd inte var så väl insatt i ämnet så kan han ju bara säga det, sen är det glömt för min del.

Menar consulten att han inte skall behöva bemöta och stå upp för dina uttalanden? Det är väl lite väl för enkelt, även för dig menar jag, eller? Men det är klart det är svårt att lära gamla pompösa hundar att sitta vackert,
Ditt inlägg säger det mesta om dig som person så jag nöjer mig med det, gubben gick väldigt lätt hem.


Mvh Lambda

Person påhopp som detta accepteras inte


Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/11/09 :  15:17:05  Show Profile Send Gebex a Private Message
Lambada: Det är just sådana inlägg som gör att trådar spårar ur.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/11/09 :  15:33:08  Show Profile Send KennethS a Private Message
Jisses....

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  15:41:38  Show Profile Send lambda a Private Message
Till alla!

Hur kan något spåra ur bara för att men ber om en förklaring?

Är detta ett så känsligt ämne så att man inte ens får ventilera det?
Om så är fallet så borde man verkligen fråga sig vad och varför det är så fel.

Det vore så enkelt och rakryggat för Sladd att bara ge en kort och enkel förklaring, eller?


Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2003/11/09 :  16:34:23  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Eftersom läget fortfarande är på avdelningen sandlåda, pajkastning, förlöjligande och förmenta pikar om att man skulle vara oärlig/icke rakryggad/ och ha något att dölja - vilket faktiskt är omöjligt att försvara sig emot på nätet - så drar jag ur pluggen. Ni får maila HiFiConsult om ni vill ha svar på frågor. Vill ni specifikt ha svar av mig så mailar ni sladd@hificonsult.se

mvh

,


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/11/09 :  16:43:58  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Lambda, LÄGG NER!
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  16:51:54  Show Profile Send lambda a Private Message
Hej Bernt!

Det handlar inte om att jag skall vara "nöjd", men visst det hade varit trevligt med en ursäkt från Sladd eftersom han kallade mig indirekt för lögnare och ryktesspridare när det visat sig vara sant det jag skrivit. Skulle inte du uppskatta en sådan ursäkt Bernt? Om du tycker att det är en provokation att understryka och påpeka att man inte är en lögnare så får det stå för dig Bernt.

H Lambda


Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  17:00:58  Show Profile Send lambda a Private Message
Till Consulten!

Det som skiljer vuxna från barn är att vuxna får/måste stå och ta konsekvenserna för sitt handlande. Hur du sedan väljer att agera är upp till dig. Du känner dig själv bäst och vet förmodligen din egen kapacitet bäst, så jag klandrar dig inte för att du drar ur ”Sladden”. Barn brukar springa skrikande upp på sina rum när det inte får/går deras väg, en tankeställare bara.


Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/09 :  17:05:24  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Om vi försöker komma frammåt till ett mål vore det nog trevligare attityd i denna tråden.

En person har fått ett PM som bör läsas.

Attityden, grabbar...

// Pär
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  17:11:16  Show Profile Send lambda a Private Message
Bernt, vad menar du? Skall jag be mantra om ursäkt för ett påhopp?


Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  17:27:25  Show Profile Send lambda a Private Message
Bernt!

Menar du på helt allvar att jag skall be Sladd om ursäkt? Om ja, för vad? För att han har kallat mig för lögnare och spridare av illa sinnade rykten? Nej du, jag tycker i såna fall att det är Sladd som är skyldig mig en ursäkt. Men du är fri att tycka vad du vill Bernt.

H Lambda


Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/09 :  17:35:41  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Sakfrågan pojkar, åter till sakfrågan. Är det några kända, synliga eller andra skillnader mellan Amplifixer oxh Amplifixer?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  18:03:08  Show Profile Send lambda a Private Message
Bernt det är du som skall titta upp inan du ger dig in i trådar. Hi Fi consult är ofta = Sladd.
Vad är det du inte förstår nu då Bernt?


Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/11/09 :  18:16:19  Show Profile Send lambda a Private Message
Ja ni salta västkust killar är för roliga. Har du korsdrag i hela skallen Bernt?

Person påhopp som detta accepteras inte


Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/09 :  18:19:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tar bort mina inlägg så får lambadas inlägg stå kvar som monument över honom.
Jag tror det blir bäst så.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/09 :  19:34:16  Show Profile Send Larsho a Private Message
lambda

jag förstår inte vad detta skulle syfta till ??
Tror det är bäst att det löses via mail/PM

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:04:36  Show Profile Send Mikaell a Private Message
quote:
Sakfrågan pojkar, åter till sakfrågan. Är det några kända, synliga eller andra skillnader mellan Amplifixer oxh Amplifixer?
Innan jag köpte min Amplifix så hörde jag mig för om detta,
då min Amplifix hade ett tidigt serienr, 101.
Då fick jag höra av enl mig en kunnig källa att det INTE fanns någon förändring i Afixen förutom att chassiet var ändrat (förlängt) pga trafon som inte fick plats som det var tänkt.
Hoppas att det ÄR så i praktiken annars känns det lite "fel"...

mantra: tråkigt att din tråd blev som den blev
Vi är nog många som vill ha klarhet om hur det är en gång för alla.

MVH /Mikaell.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.86 sekunder. Snitz Forums 2000