HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 prepreamp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:09:48  Show Profile Send Revox a Private Message
Behöver schema till bygge av MC prepre någon?
Skall bygga tonarm och behöver tips på bra material helst aluminum och plast.
Undrar om denna länk kan vara relevant om man behöver dämpa nått:http://www.getzner.at/werkstoffe/E/Werkstoffe/Werkstoffe.htm
Hej så länge!
Edit: Kan man bygga sin egen pickup och finns det ritningar.
En kompis till mig har byggt en Raven kopia hon har fräst ut delarna på jobbet den är ganska stor väger ca 35Kg kanske hon blir medlem i forumet senare.

Hej så länge!

Edited by - Revox on 2003/11/14 22:50:12

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6801 Posts

Posted - 2003/11/15 :  01:43:31  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det var en redig tös det!
Visst kan man bygga efter eget huvud, jag tror att de flesta här på diy forumet gör det även om man lånar idéer från andra.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/11/15 :  09:43:30  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag föreslår en batteridriven passiv förstärkare med 20dB försvagning. Inga helrör men utan germaniumtrissor.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/11/15 :  10:01:43  Show Profile Send time a Private Message
Varför inte Hiragas LePrepre ? Batteridriven med små otäcka transistorer men jag måste (motvilligt) erkänna att den låter väldigt bra. Provade många transformatorer men ingen slog Hiragan

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/15 :  19:59:10  Show Profile Send Revox a Private Message
Hej, jorå jag har provat helt Ok men kanske man skulle prova nått nytt ( som är gammalt) kanske någon har ritning till JC's Vendetta Research RIAA med MC ingång ett världsrekord som ingen, och jag säger ingen har kommit i närheten av.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/11/15 :  21:15:36  Show Profile Send time a Private Message
Det är något som gått min näsa förbi, man har blivit lat med CD... Vad är det ? rör eller 0,5 ledare ? börjar bli lite intresserad igen då jag rotat lite i vinylsamlingen. Tyckte nog att Hiragan var lite spacig men totalt brusfri och mycket tyst, kan vara så att den kräver sin man att bygga ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/15 :  21:41:21  Show Profile Send Revox a Private Message
Ingen kommentar se mitt sista inlägg det om min avrättning.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/11/15 :  21:53:22  Show Profile Send time a Private Message
Nåja, du stack väl ut hakan en bit, vissa kommentarer kunde kanske uppfattas som hånfulla innan din avrättning men det går väl att rätta till ? Synd på tråden !

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/15 :  22:23:25  Show Profile Send Revox a Private Message
Nu är det så att jag är ingen liten osynlig liten messias som trampar i julgröten, utan en helt vanlig lite småförbannad tekniker som jobbat ett helt liv med en massa projekt och har inte tänkt att be om ursäkt för min närvaro.
Om min haka sticker ut så är det meningen och vissa kommentarer kanske till och med kan hjälpa fram en del projekt om man inte gillar läget kan man väl dra sig tillbaka och rekapitulera för att sedan komma igen med friska tankar och kommentarer.

Edited by - Revox on 2003/11/15 22:24:33
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/11/15 :  23:23:43  Show Profile Send time a Private Message
Om man tror att projekt framskrider genom att vara hånfull så kan man fundera vad ett liv som tekniker gett för lärdom ? Vi är många tekniker (och ingenjörer) på detta forum som i alla fall har ett visst mått av artighet (julgröten)och varit med länge men du har nog rätt, det kanske är dags att dra sig tillbaks om man inte gillar läget... Varför är du småförbannad förresten ? tandvärk ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/15 :  23:37:25  Show Profile Send Revox a Private Message
time, om du kopplar ordet och epitetet hånfull till mitt sätt att vara så har du förvärvat samma ettiket gratulerar välkommen till klubben var har du fått indikationen hånfull från tacksam för rekapitulation.
Att vissa bara orkar att kommentera en viss personlighetstyp kan bara lägga ytterligare ett bevis till FIRO teorin det betyder som i mitt fall att jag trampar någon som vill ligga iframkant på tårna.

Så här kan det vara, citat "dom tår du trampar på idag kan vara anslutna till det arsle du måste slicka i framtiden".

Jag slickar inga arslen, jag är bara egensinnig och det kan kanske passa här vad jag förstått.

Edited by - Revox on 2003/11/15 23:39:00
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/11/15 :  23:43:25  Show Profile Send time a Private Message
Detta leder ingenstans, om du känner dig gladare ber jag om ursäkt för intrånget i din personlighet men vill inte vara i samma tråd. Ta en stund ledigt och läs dina egna inlägg.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/16 :  00:12:10  Show Profile Send Revox a Private Message
Mina inlägg är eminenta till sin egenart jag kan inte finna några flagranta överträdelser i de svar och påståenden som jag levererat.
Jag ogillar sällan de lägen som presenteras av personer som är realister, men dessa personligheter är å andra sidan ofta alldeles för mycket "på".

Glömde att tillägga att det kan bli svårt att härleda påhoppen om man hänvisar korsvis mellan trådarna, jag avstår härvidlag vidare polemik i detta forum jag är egentligen mest intresserad av att få deltaga socialt.

Edited by - Revox on 2003/11/16 00:16:53
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2003/11/16 :  00:16:16  Show Profile Send time a Private Message

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000