Jag undrar bara om någon har hört dessa högtalare och hur dom i så fall spelar. En granne till mig funderar på att köpa "topparna" för att sedan bygga ut till hemmabio. Dom ser ju för en lekman seriösa ut men jag undrar ändå om det är någon som kan mer om deras val av element, byggkvalitet och framför allt: hur låter dom
Jag vet att det finns några trådar om dessa men jag kan inte utläsa om någon verkligen hört dom utan det är mest en massa tyckande.
De ser ju seriösa ut. Banddiskanter är trevligt, i alla fall de som jag hört. Denna känner jag dock inte igen. Är detta dyra grejer? Går de alls att köpa ännu och i sådana fall vart?
Enligt dessa intryck så blir man ju väldigt nyfiken. Jag skall be grannen köpa dom på öppet köp och sedan skall vi lyssna
Undras när dom skall testas i någon av hifiblaskorna Dom kan ju vara ett scoop med dessa priser, att det sedan inte är finsmakarnas "cup of tea" är en annan sak. Själv kommer jag att satsa på ett par Qrs....tror jag
Ser fram mot då du övertalat grannen, lyssnat och sedan delgett dina åsikter.
De åsiker som framkom i prisjaktslänken (det var mest skitsnack och spekulationer på låg nivå) säger inte så mycket. Vad har de över huvud taget för referenser? Enligt tidigare koll på prosukter där verkar hängmatte-ljud över lag få god kritik.
Farbror Barbro: Någon jämförde med Audio pro blue diamond som ju har rosats på sina håll och tyckte att denna var bättre. Vad har du själv för referenser??
Klart att hängmatteljud kan få bra kritik på ett forum för hembio. På detta forum så har vi ett antal experter som snabbt uttalar sig om apparater dom aldrig hört. DET tycker jag är tröttsamt.
Ja det var någon som sade det men dock så säger andra att de aldrig skulle välja blue diamond före XTZ 99
Själv VET jag nu att XTZ 99 är en snuskigt mycket bättre högtalare än Blue diamond jag har kopplat upp dem efter att de kom med leveransen mot min Thule Spirit IA60 och Thule Spirit CD100 och det är så att säga supernicare ljud i XTZ 99 än Blue diamond och det kan jag säga med säkerhet eftersom jag ägt båda högtalarna och kört dem med den redan nämnda elektroniken.
Summa summarum: XTZ 99 är en snuskigt bra högtalarkombo som är mycket bättre än blue diamond
Det viktiga är inte att vara värst, det viktiga är att vara värst med det man har...