HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 XTZ - lyssningsintryck?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/17 :  14:43:40  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag undrar bara om någon har hört dessa högtalare och hur dom i så fall spelar. En granne till mig funderar på att köpa "topparna" för att sedan bygga ut till hemmabio. Dom ser ju för en lekman seriösa ut men jag undrar ändå om det är någon som kan mer om deras val av element, byggkvalitet och framför allt: hur låter dom

Jag vet att det finns några trådar om dessa men jag kan inte utläsa om någon verkligen hört dom utan det är mest en massa tyckande.

Länk: http://www.xtz.se/

"My mistress eyes is nothing like the sun

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/17 :  15:30:44  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
De ser ju seriösa ut. Banddiskanter är trevligt, i alla fall de som jag hört. Denna känner jag dock inte igen. Är detta dyra grejer? Går de alls att köpa ännu och i sådana fall vart?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/11/17 :  16:01:23  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
www.fyndborsen.se är generalagent. Tror ett "2.2" system gick på 8papp eller nått sånt.

Say's who!?
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/17 :  17:15:57  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Åhå. ja då lär det noginte vara en uppgradering för mig i alla fall

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/11/17 :  19:11:47  Show Profile Send geten a Private Message
Här har ni lite lyssningsintryck från olika personer...

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=45660&st=90

// Johan
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/18 :  06:36:48  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Enligt dessa intryck så blir man ju väldigt nyfiken. Jag skall be grannen köpa dom på öppet köp och sedan skall vi lyssna

Undras när dom skall testas i någon av hifiblaskorna
Dom kan ju vara ett scoop med dessa priser, att det sedan inte är finsmakarnas "cup of tea" är en annan sak. Själv kommer jag att satsa på ett par Qrs....tror jag

Edited by - Dan Brickman on 2003/11/18 07:24:29
Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/11/19 :  12:20:39  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
Ser fram mot då du övertalat grannen, lyssnat och sedan delgett dina åsikter.

De åsiker som framkom i prisjaktslänken (det var mest skitsnack och spekulationer på låg nivå) säger inte så mycket. Vad har de över huvud taget för referenser? Enligt tidigare koll på prosukter där verkar hängmatte-ljud över lag få god kritik.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/19 :  12:38:12  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Dom verkar ju uppenbarligen finnas i Sverige, och rent av i Falkenberg (eller hur var det?).

Det bör väl inte vara så svårt för nån salt västkust-bo att svänga förbi med lite skivor och en kamera?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/20 :  06:37:10  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Farbror Barbro: Någon jämförde med Audio pro blue diamond som ju har rosats på sina håll och tyckte att denna var bättre. Vad har du själv för referenser??

Klart att hängmatteljud kan få bra kritik på ett forum för hembio. På detta forum så har vi ett antal experter som snabbt uttalar sig om apparater dom aldrig hört. DET tycker jag är tröttsamt.

Go to Top of Page

Nilli
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/11/20 :  19:48:09  Show Profile Send Nilli a Private Message
Ja det var någon som sade det men dock så säger andra att de aldrig skulle välja blue diamond före XTZ 99

Själv VET jag nu att XTZ 99 är en snuskigt mycket bättre högtalare än Blue diamond
jag har kopplat upp dem efter att de kom med leveransen mot min Thule Spirit IA60 och Thule Spirit CD100 och det är så att säga supernicare ljud i XTZ 99 än Blue diamond och det kan jag säga med säkerhet eftersom jag ägt båda högtalarna och kört dem med den redan nämnda elektroniken.

Summa summarum: XTZ 99 är en snuskigt bra högtalarkombo som är mycket bättre än blue diamond

Det viktiga är inte att vara värst, det viktiga är att vara värst med det man har...
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/11/20 :  20:54:09  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Är väll kanske en fråga om ljudideal. Massorljud eller välljud.
Det fanns ju folk som föredrog Proson Conquest 66or framför Black Diamond.

Say's who!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000