| Author |
Topic  |
|
|
emerson
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/11/19 : 15:25:35
|
Hej Folk,,
Gissar på att det någonstans här passerar folk med gedigen kunskap om EL och problem relaterat till HiFi.
Undertecknad har för många prylar, och någonstans på vägen dyker olika former av "brum" och/eller störningar upp.
Så, Jag "köper" eller i alla fall "hyr" gärna kompetent person för ett hembesök som kan åta sig att reda ut mina problem.
Geografiks= Sundbyberg, Stockholm,,,
Mvh,
|
Emerson rules !!! (not me, the Keyboardplayer) |
|
|
desoto
Member

152 Posts |
Posted - 2003/11/19 : 17:11:38
|
Du kan få ett gratistips! (Då jag inte skulle kalla mig själv kompetent så vill jag inte bli inhyrd! )
I 95% av jordbrumproblemen brukar boven vara antennkablar (störningar orsakade av offsetspänningar i olika antennuttag)
Pröva att koppla ur sladdar från samtliga antennuttag (radio/tv ev nätverksansluten dator osv..) Blir det nu tyst så gör motsvarande i omvänd ordning för att ta reda på när brummet börjar igen. Jag gissar på att tv-antennkabeln är den som stör mest. Ett enkelt litet filter som man dock får bygga själv löser detta. |
/Daniel
'hellre än bra!' |
Edited by - desoto on 2003/11/19 17:12:50 |
 |
|
|
emerson
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/11/20 : 08:53:07
|
Tack för tipset,, Har dock testat det, har även "filter" mellan antenn och TV som hjälper riktigt bra, ( finns på elfa )
Men,, mina problem är av typen av vissa dagar så ligger det ett konstant brumm i rummet men alla prylar AVSTÄNGDA !!!.. Det är humor....., Så,, någon seriös insats behövs,, undertecknad är dock långt ifrån kompetent nog att fixa det...
Mvh,
|
Emerson rules !!! (not me, the Keyboardplayer) |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|