Jag satt och spanade in den förändrade hemsidan hos M-L och kunde notera att flera reference prylar inte finns med längre som tex. 33 monoblocken, cd transporten/dac:en.
Undrar om det kommer en ny reference serie eller om de har lagt det super dyra grejorna på hyllan pga. konjukturen.
mvh dole
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Jag tror utan att veta att det nog börjar bli dags för nya referensprodukter - vill ML vara på toppen bör det ske en kontinuerlig utveckling och forskning. Att bara lägga ned en topputvecklad produkt - nää det kan jag aldrig tro på. Må så vara att multikanal blir viktigare, så vem vet om vi inte får se ett multikanalsförsteg eller så. Dyrt blir det säkert.
Då är det bara att plocka upp de gamla topprylarna när alla handlare rear ut dem med 90 % rabatt! Om Best Sound läser det här kan de lägga undan en uppsättning till mig!
Vissa produkter har ML lagt ner eftersom det blivit för dyrt att tillverka dessa i så små serier som det möjligvis är frågan om. Om så är fallet med t ex No.33 vet jag dock inte. Jag pratade för någon månad sen med en snubbe på Harman Specialty Group eftersom jag hade funderingar på att uppgradera mina ML-steg. Han nämde bl a att vissa produkter har blivit för dyra att tillverka under rådande konjuktur ...
Nja Proceed gick ihop med Lexicon. Eftersom att båda fanns i koncernen så konkurerade de med varandra. Så då slog man ihop båda och lät Lexicon behålla namnet.
mvh dole
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Jag har för mig att namnet Proceed skall fasas ut till förmån för det mer prestigefyllda Mark Levinson. Detta skulle ju med automatik innebära nya produkter i sortimentet.