Jag undrar om det är någon som har erfarenheter av störskyddstrafo och filter. Efter vad jag förstått så skyddar störskyddstrafo för störningar på låga frekvenser och filter skyddar för höga frekvenser. Så båda borde kombineras? Är det någon som har några lyssningsintryck före och efter filter/trafo. Hur många skall man ha en per apparat eller räcker det med en trafo flera filter? Kanske någon har något tips på bra produkter som inte kostar skjortan.
Lungnar ned ljudet. Kan bli lite renare. Inte ovanligt att man tappar lite nivå på diskanten med trafo. Om det är bra eller dåligt beror på vad man är ute efter.
Har båda, filter och trafo. Filter på rören och transport. Allt utom transistorsteget går genom en 4-5 kva trafo. När jag kopplat in har jag märkt lugnare tystare återgivning. Har jag kopplat bort har det blivit större skillnad än vid inkoppling.
Jepp, har en liten störskyddstrafo(Svalander) på CD-spelaren (Arcam Alpha 7) och den gör så att ljudet "släpper" och blir mer rumsligt. Ett filter kan påverka mer eller mindre, beroende på vilka grejor du sätter det. Olika förstärkare t.ex. reagerar olika, ibland stor effekt, ibland knappt märkbar. På min CD-spelare märker jag ingen effekt med mitt filter.