HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Skivspelare med inbyggd RIAA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/06/22 :  13:12:13  Show Profile Send n/a a Private Message
Läser med stigande förundran på Hifi Klubbens hemsida om skivspelaren Denon DP-29F (1500:-):

"Denon har gjort en litet genidrag med denna skivspelare - nämligen att bygga in en skivspelarförstärkare (RIAA-steg). Det betyder att DP-29F kan användas med alla förstärkare - oavsett om den har någon särskild ingång för skivspelare eller inte."

Är detta en vanlig/bra lösning? OK, jag fattar at denna svarv knappast är någon LP 12:a, men det vore ju kul att köpa en billig vinylsvarv igen, så här 12 år senare, för att ibland kunna spela en gammal LP och visa barnen...

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/22 :  14:52:19  Show Profile Send matson a Private Message
Vet inte om det är särslilt vanligt, men det finns ju på en del andra också. Samma lösning har ju Pro-Ject där dom byggt ihop Debut och deras Riaasteg, sen finns det nog flera billiga alternativ som har detta. (sist jag var i London sålde RicherSounds nån plastig sak för ca 50£)
Jag är dock lite osäker på vitsen med detta, förutom om man har total "apparatfobi". Vill man köpa vinylspelare så billigt som möjligt är ju begagnat "vettigast". I Göteborg kan man ju köpa en billigt på Skivhuggets begagnatavdelning eller på Helmers. Sen antingen Pro-Jects eller Nads billiga Riaasteg och eventuellt en ny pickup, så hamnar man mellan 1500 och 2000kronor ungefär. Blir inte denna lösning bättre ljudmässigt så lovar jag att äta upp 1st LP-skiva.....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/06/22 :  15:08:16  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

Jag är dock lite osäker på vitsen med detta, förutom om man har total "apparatfobi". Vill man köpa vinylspelare så billigt som möjligt är ju begagnat "vettigast". I Göteborg kan man ju köpa en billigt på Skivhuggets begagnatavdelning eller på Helmers. Sen antingen Pro-Jects eller Nads billiga Riaasteg och eventuellt en ny pickup, så hamnar man mellan 1500 och 2000kronor ungefär.

Låt säga att man då pröjsar 600:- för NAD PP-1 och kanske 400:- för en ny pick-up, då har man ca 500:- kvar till den begagnade skivspelaren (om man skall landa på 1500:-). Det blir nog svårt att få till det för dom pengarna, även på begagnatmarknaden. Köper man Denon-svarven så får man ju såväl en NY skivspelare som pick-up och RIAA-steg...

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/22 :  15:11:59  Show Profile Send matson a Private Message
Tror dom har enhetspris på 600 spänn för skivspelare på skivhugget.
Sist jag var där stod exempelvis en Rotel där....
Dom är ju iofs inte nya, men dom låter ju bättre!

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/06/22 :  15:47:43  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:

Tror dom har enhetspris på 600 spänn för skivspelare på skivhugget.
Sist jag var där stod exempelvis en Rotel där....
Dom är ju iofs inte nya, men dom låter ju bättre!

Låter som ett vettigt alternativ, onekligen...

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/22 :  17:04:29  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det står en begagnad Pro-ject med inbyggd ria i Alingsås för mellan 2 & 3 tusen har jag för mig.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2002/06/23 :  00:56:19  Show Profile Send divander a Private Message
Dual cs-505 har jag några gånger sett för under 500:-.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000