Kör just nu alla signalkällor genom mitt hemmabioförsteg Sony TA-E9000ES. I den så omvandlas analoga insignaler till digitala och sen efter volymkontrollen så omvandlas de tillbaka till analoga igen. Jag kör just nu med den digitala utgången från min CD/DVD-spelare Sony DVP-S9000ES till hemmabioförsteget men tror att jag skulle kunna vinna en del genom att använda de analoga utgångarna på CD/DVD-spelaren och sedan koppla den till ett passivt försteg.
Tanken är att det passiva försteget bara ska ha en analog ingång som går genom volymkontrollen, och en bypassfunktion för att kunna använda den med hemmabion också eftersom jag bara har en obalanserad ingång per kanal på slutsteget, Zapsolute mk3.
Vilka komponenter bör jag använda? Dvs vilken volympot och vilken switch för bypassfunktionen.
Jag sitter i samma sits med en 9000es. Just nu kollar jag efter en ny cdspelare av bättre sort o den vill jag inte köra i Sonyn. Har funderat på Harmony design, en pre906 med bypass för Sonyn kanske? Nån som har en?