För ett par månader sedan så bestämmde jag mig för att bygga ett par nya högtalare. Efter att ha ställt lite frågor här på forumet och läst ännu mer så trodde jag att jag visste vad jag ville ha...
Sen läste jag lite mer och insåg att jag hade haft så fel, så förskräckligt mycket fel när jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Jag är dock fortfarande inne på konceptet golvhögtalre med MTM-konfiguration. Men nu är det högtalarelementen som jag inte kan bestämma mig för vilka jag vill ha. Senaste tanken är att metallkoner kanske är något att ha...
e96mlo: Jag hade tänkt att köra tvåvägs och eventuellt kompletera med en separat baslåda om det finns behov. Men jag har naturligtvis tänkt tanken på att ha en sidmonterad bas. Jag har en del skisser på sådant.
Nåja, eftersom det tidsmässigt kommer att bli svårt att få något som helst byggt det närmaste halvåret så slutar det antagligen med att jag tröttnar fullständigt på mina nuvarande högtalare och köper mig ett par nya någon eftermiddag när jag inte står ut längre...