Var hos brorsan igår som klagade på att hans stereo plötsligt lagt av. Han hade lirat ganska högt och plötsligt hade det blivit tyst, sa han och passade på att lägga in några svärfraser i stil med jävla skitstereo o.s.v.
Systemet är väl mycket riktigt i klass med nåt som kan kallas för en "jävla skitstereo" nån Sony "flipperspels"-blinkande tingest. Låter faktiskt rätt sjysst för att vara en sådan. En passiv subba har farsan hjälpt honom hänga på högtalarutgångarna med hjälp av ett par sockerbitar (vilket nog gjorde sitt för att åstadkomma tystnaden)
Iallafall så misstänkte jag att säkringarna pajat och mycket riktigt så hittade jag 2 brända små säkringsrör märkta med 6.3A 250V. När jag såg de två spinkiga säkrningshållarna på kretskortet såg jag genast tweakmöjligheter. Hur ser det ut i värre stärkare gällande säkringar? Om man öppnar typ en Krell-förstärkare, vad hittar man där? Gulpläterade automatsäkringar? Nån som har lött fast en sjysst strömkabel istället för en säkring ?
Brorsan var å köpte nya säkringar. När han stoppade i de i stereon så gick de direkt igen... Vad är det han troligast pajat då? Ser ut som om han får köpa sig ett nytt system. Jag ska guida honom rätt den här gången vid inköpet