hej! jag vet inte vad det är med mig men jag har en känsla av att det inte är bra att beställa från nätet. vad blir det för extra kostnader om jag säger att jag beställer tex. ett par audes basar från hifikit till sala(västmanland) och vart kommer det... till närmaste postkontor??? och hur är det med garantier om ett element skulle vara trsigt när det kommer fram? mina problem gör så att brorsan behöver betala 350kr i bensinpengar varje gång jag har fått lite pengar och vill handla. vora bra om jag blev lite avskräckt.
Det fungerar på precis samma sätt som om du beställer från en postorderkatalog (typ Ellos eller liknande), paketet kommer till närmsta paketutlämning (ibland ett postkontor, men numera lika gärna en kiosk eller bensinstation). Betalar gör du när du hämtat paktet. Merkostnad när du beställer inom Sverige är frakt på ev någon extra hanteringsavgit. För små paket rör det sig oftast om runt 50-100 kr, tyngre paket något dyrare.
Självklart har du samma garanti på grejjorna som om du köpt dom i butiken. Är paketet skadat när du hämtar det anmäler du det direkt på plats. Är paketet ok men tex elementet paj så hör av dig till försäljaren. Om du inte vill handla på nätet så är det ju samma sak att tex ringa Hifi Kit och dom skickar det med post. Ring du Hifi Kit och beställ. Då kan dom ju direkt svara på om dom har grejjorna hemma. Det brukar ta ca 2-3 dagar att få det med posten.
Dessutom finns Hifi-kit i "verkligheten" så om det är något problem så kan man alltid ta sig dit och prata med någon öga mot öga. Det tycker jag känns bra.