HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Dubbla traffos vs enkel traffo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2002/09/06 :  17:26:24  Show Profile Send T-ReX a Private Message
En dual mono konstruktion är ju ansedd som bättre än en med enkel transformator av olika anledningar, frågan är bara om dessa är strikt teoretiska eller om man verkligen hör någon ljudmässig skillnad mellan dessa? Vad är era praktiska erfarenheter?

Jag vill då bara veta av skillnaden mellan att använda 1 styck traffo och 2 stycken i dualmono utförande, allt annat i kretsloppet skall ses som lika.

mvh Anders

Edited by - T-ReX on 2002/09/07 00:40:20

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2002/09/07 :  01:06:14  Show Profile Send AndersP a Private Message
http://www.tnt-audio.com/clinica/ssps1_e.html

Jag har aldrig testat på det viset, men kan du inte bara bygga lite enklare med en trafo först och kanske komplettera senare, i stället för att konstruera hela förstärkaren här på forum?

Go to Top of Page

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2002/09/07 :  01:14:35  Show Profile Send T-ReX a Private Message

Visst skulle man kunna bygga enkelt, men... nja det är inte min melodi

Sen blir det ju en kostnadsfråga, det blir billigare att bygga ordentligt på engång än att hålla på o dutta sig fram. I mitt fall skulle jag behöva byta ut till 2 nya mindre traffos om jag skulle ändra mig senare vilket då kanske är smartare att köpa direkt..

Sen om man tycker det tjatas för mkt om traffos osv så behöver man inte läsa just de trådarna.

mvh Anders

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000