"Och hur kan en i sammanhanget så liten förstärkare kasta sig över lyssnaren med en sådan handgriplig närvarokänsla?"
"Är du ute efter översvallande musikaliskt engagemang med frustande dynamik och en stor kontrastrikedom i ljudet behöver du inte leta längre"
VAD MER VILL MAN HA?
"...utan Sonys eller HK´s mer stabila precision"
Klarade inte att driva Wilson Watt Puppy. Där lät den klent men klarar att driva MG3.3:or och Audiostatic Wing klart godkänt. Själv har jag ett par Respons med känslighet på 87db.
Rekommenderas varmt en provlyssning i alla anläggningar oavsett pris. Om inte annat så får ni lyssna på det nya digitala ljudet som skiljer sig från transistor och rörförstärkarna.
OBS! Kör den med coax digitalkabel direkt från CD:n
Det beror väl på vilken kvalitet det är på signalkällans dac. Vill man nu para 4500kr surroundreceiver med en riktigt bra signalkälla (stereo), så kan man nog anta att dacen i den senare överträffar panasonics...
Eller är den riktigt uselt konstruerad via de analoga ingångarna?
OK. Jag hade fel. Panasonicen klarar inte Audiostatic Wing. Skillnaden med ett 2x400W slutsteg var enorm. Jag skulle aldrig kunna leva med de högtalarna och den förstärkaren. Men å andra sidan är det inte många högtalare som har en känslighet på 81-82dB. De knäckte till och med digitalslutsteget på 2x400w så skyddskretsarna inbyggda i Tripath slog ifrån.
Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med råd och "know how" när det gäller digitala förstärkare i allmänhet och den här Pannan i synnerhet.
Jag har ett gäng JBL element som jag skulle vilja "fyr-ampa" och dela digitalt/aktivt, dels med den aktuella pannan, en H/K AVR 5000 Receiver (tills vidare) och ett Sentec ACM 1 monoblock, (också tills vidare). Monoblocket får ta hand om lågbasen med ett par 8 Ohms JBL 2215H som är parallellkopplade (4 Ohm). Högbasen består av två st. JBL 2225H (8 Ohm) som jag tänkte driva med H/K'n i stereo läget (50Hz - 350Hz). Sen tänkte jag använda Pannan till att ta hand om resten uppåt och där har jag två 8 Ohm JBL 2310A för lågmidden (350Hz - 800Hz). Därefter har jag till mellanregistret (800Hz - 8000Hz) ett par JBL 2445J (16 Ohm) och det är där som jag är osäker hur det funkar med 16 Ohms last på digitalförstärkare. Ovanför den har jag ett par 8 Ohms JBL 075'or, som jag antingen kan köra aktivt eller passivt tillsammans med 2445:an, om det hjälper något för eventuella impedansproblem.
Nån som kan ge mig en prognos på om det kan fungera som jag tänkt???