quote:The Single-Ended OTL Amplifier Pure Class A No Output Transformer The Most Musical 1.5 Watts in the World Bridgeable to 4 Watts A Dream Match for Every High-Efficiency Speaker
Stereo Amp Kit: Only $749 Factory Assembled: $1149
Bernt - låter antagligen helt underbart och inte så dyrt heller.
Fast det är klart. I kr/watt blir det ju en del
/Joachim ********** Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Bernt Jansson Den där artikeln måste jag läsa ett antal gånger. Tack, jag ska se om jag hänger med. Den kan kanske förklara en del om magin med SE. Det kanske inte bara är förstärkaren det handlar om utan elektroniken i kombination med högtalaren.
Flint: Ja, det är en tänkvärd artikel som man kan fundera på ett tag. Jag insåg förresten ett och annat när jag trimmade feedbacken på OTL-en med ett motstånd som last. Perfekt fyrkant. Sen hänger man på kablar och högtalare, ser helt sjukt ut på oscilloskopet, andra kablar - annorlunda igen. Så man kan trimma förstärkaren efter de grejor man har, intressant eller hur. Normalt gör användarna vad de kan med val av kablar. Detta går djupare än så.
Margaux: Det har varit en hel del uppståndelse på Transcendents Forum om den där förstärkaren. Men man får väl ha horn och sånt för att kunna använda den.