Hejsan jag funderar på att införskaffa ett Parasound P-3 försteg och ett A-21 slutsteg som jag har hittat begagnade i en butik till hyffsat pris.
Nu till frågan.. A21´an har ju dubbla ingångar (rca + xlr) och en brytare på baksidan där man väljer om man vill köra balanserat el. obalanserat. Nu undrar jag om det går att ansluta p3 försteget till xlr ingångarna och samtidigt ansluta en surr-reciver (onkyo sr-r700) till rca ingångarna och sedan växla ingång med brytaren. Ska det bli några konstigheter då? Vad skulle hända om man av misstag skulle råka skicka in signal i båda samtidigt?
Jag antar att jag går miste om välljudet om jag ska köra onkyon som försteg, därför hoppas jag att detta ska funka.
Hej, Följande lösning är ett alternativ: Koppla pre out från AV receivern till en ledig analog ingång (AUX tex)och välj den ing på P-3 Sätt vol pot på P-3 på lämplig "standard" position( ex klockan 10.00) Ställ in volymen (helst med ljudtrycksmätare) mha AV receiverns interna inställningsprocedur för kanalnivå. När film sakll köras så väljer du bara aux som ingång ställer vol pot på "standard" och reglerar filmljudet som vanligt med onkyon. Stereo källor kan sedan kopplas dirkt till P-3 medan filmkällor och flerkanalljud kopllas till onkyon. Jag tycker detta låter säkrare än ditt förslag Var detta problemet ?