Hur va det nu med dina Transparent igen Johan. Kan man verkligen kalla dem Transparent nuförtiden förresten? Jag menar, borde det inte sitta ett identiskt filter av nåt slag på varje kabel?
Haha
Skit samma. Var har du lånat grejerna du provat? Vad skulle Red Dawn och Python kosta? Funkar cdn bra? Bättre än dvdn?
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
Svårt det där faktiskt. Hmm Jag tror nog AQ-kabeln skulle passa bäst. Den är enligt mig mest lik Transparentkabeln du har. Bästa matchningen. Nordostkabeln är även den trevlig med sin lyster och dynamiska spelstil. Svårt val du har framför dig Du kan inte provlyssna först?
sampix>> håller på att lyssna på dem hemma men tänkte det kunde va kul med andras erfarenheter..
jonas>> hur e det med din cd?? e det inte två stora jack på den HAHA Lånat dem på HiFI Punkten.. Han ville ha 4700:- för red dawn och phyton visste han inte riktigt men mellan 2000 - 2500 :- pga att de kommit med en ny modell
aah ok. Du har fått ett bra pris på aq-kabeln. helt klart prisvärd. Annars så är AQ´s nya Cheetah riktigt trevlig! Hade den hemma för inte allt för länge sedan. Härligt detaljerad utan att bli för påfrästande. Luftig och behagligt i så där största allmänhet. Och den kostar inte mycket mer än Red dawn. Då får du även med lite gulliga batterier på kabeln
Jag har haft CDA277 och CSA14. Det som funkade bäst till dem var silverkablage. Vet inte om nån av de du föreslår är det, men det är vad jag skulle testa.
Med Copland skulle jag ta Red dawn inte pga att jag själv kör med den utan för att den är lite ljusare i sin karaktär detta funkar extremt bra med rundare ljud ala´Copland. Nord osts filosofi att inte lugga några frekvenser gör att allt kommer fram, om du sedan har Transparent i slutet sitter ju filtret där och maximalt med info har i vart fall kommit ända dit. Sen tycker jag att red dawn är udda/snygg och ser cool ut. Att den låter förbannat bra gör inte det hela sämre