Jag skäms nog lite för min anläggning. Den är inget att visa upp i fyrfärgstryck men den fyller sin funktion perfekt. Funktionen att spela musik. Som ohejdad hempulare har man bara halvfärdiga prylar att spela med. Förstärkare som hänger ihop i sina egna kablar och högtalare i obehandlad spåskiva. Varför skulle jag göra något på ytan färdigt när jag vet att jag kommer att riva skräpet efter ett tag och börja med något nytt. Jag är alltså ingen altarsterodiggare.
Känner ungefär som herr Flintstone. Är ju själv hempulare, ser ut som f-n för tillfället. Mina polare tycker jag är lite galen med absorbenter, delningsfiltret utanför högtalarna, kablar genom porten o.s.v. men det känns som det kan kvitta - det låter löjligt bra med tanke på hur mycket pengar jag spenderat. Jag (precis som många) har väldigt många andra intressen så att spendera 10.000-tals kronor på cdspelare, e.t.c. finns inte i min värld. Köper alla ggr lite skivor istället.
jag har inte heller dom dyraste sakerna men ja bygger om mina saker jag har så ofta jag får en ide och försker förbättra det lilla jag har helatiden så långt budgeten räcker:) så länge man själv är nöjd med ljudet anser jag att utseendet kommer i andra hand.
Jaha. Oavsett vad man tyckte om min frågeställning (den kanske inte var den mest välformulerade) kan man ju helt klart konstatera att ämnet lockade till diskussion. Precis som jag nämnde i första inlägget så var syftet inte att peka ut någon som helst enskild person (om någon nu skulle ha missat detta). -------------------------------------------------------------------- För övrigt:
Akhenaton:
quote:Jag tycker att det är tråkigt att det finns folk som ens ställer frågan om man skäms för sin anlägging. Det visar bara att den som frågar är en aning för fast i status tänkandets bojor..
Det där förstod jag faktiskt inte riktigt.
quote:Jag köper iallfall inte en anläggning för att imponera på folk, utan för att själv kunna njuta så mycket som möjligt av min musik. Varför ska jag då skämmas, oberoende hur mycket eller lite anläggningen kostar? Jag förstår inte rikitigt tankegången bakom frågan. Huvudsaken är väl att man själv är nöjd med sin anläggning?
Just det!
quote:Jag har hört relativt billiga anläggingar låta skitbra och svindyra anläggningar låta riktigt dåligt. Och tvärtom. Så jag tycker att måttet "hur dyr" en anläggning är inte är något bra mått alls.