HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på nya golvhögtalare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mace JR
Member

71 Posts

Posted - 2003/12/25 :  20:40:11  Show Profile Send Mace JR a Private Message
Vill köpa nya golvhögtalare och behöver tips!

Jag vill byta ut mina nuvarande Image 11 som frontar mot något som klarar av att leverera mer kraft och detaljrikedom. Jag har en subzone-subba som körs med sateliterna idag.

Jag ser sällan på DVD´s utan systemet används för mest 2-kanal.
Eftersom jag är student har jag en rätt stram budget och vill helst komma undan så billigt som möjligt. Jag har tänkt mig ett maxpris på 10000kr.

Om det är något jag missat så hojta till..

Tack på förhand!

Resten av komponenterna:

Förstärkare - Pioneer VSX-D710
CD - Yamaha CDX-860
DVD - Pioneer DV-444

Edited by - Mace JR on 2003/12/31 17:47:38

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/12/25 :  20:43:42  Show Profile Send EAR a Private Message
Varför inte köra Mace senior stilen.Köp ett par beggade QUADAR vet ja

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/12/25 :  20:49:40  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
En högtalare som är exakt inom din budget är den mindre golvhögtalaren från dali:s evidence-serie, 470 tror jag den heter (finns på hifiklubben). Fick lyssna på dem hos en bekant som körde med en hemmabioreciver; Nadt751 och en av nad:s dvd-spelare. Det var för något år sedan men eftersom de fortfarande säljs så tror jag den håller ganska hög klass. Var bra detaljer utan att bli vara för ljust ljud, men det kan ju skilja mycket från rum till rum...