HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Syn på high fidelity & en en massa annat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/01 :  22:29:26  Show Profile Send Flint a Private Message
Bravo
Jo jag har märkt att vi tänker ganska lika. Ofta men inte alltid och tur är väl det. Det måste ju bli lite drag i diskussionen med. Jag drar mig inte för att säga emot och det gör väl inte du heller men du är allt lite mer diplomatisk än vad jag är. Jag skulle nog inte passa i Bryssel.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/01 :  22:46:45  Show Profile Send Bravo a Private Message
Nej tack och lov finns det inga kloningar än så länge "Flint".
Ruskigt om man skulle tycka exakt lika som någon annan.

Bravo
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/01/02 :  02:18:10  Show Profile Send lasselite a Private Message
quote:
Sitta och tro man har en helt perfekt anläggning och sedan lyssna på utgåvor som är dåligt mastrade istället för dom utgåvorna som är BRA mastrade så undrar jag vad man menar med high fidelity.

Om det är så du tror att det ligger till nin, så kan jag förstå varför du argumenterar som du gör
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/01/02 :  03:14:40  Show Profile Send nin a Private Message
quote:
Om det är så du tror att det ligger till nin, så kan jag förstå varför du argumenterar som du gör

Ja, man vet ju aldrig
Sedan, det som är lite lustigt i det hela är ju att för att kunna hitta den utgåvan som är "bäst" så får man bara förlita sig på sina öron eftersom man:
*Inte kan mäta sig fram till rätta versionen.
*Man kan inte jämföra skivan mot original mastern.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/01/02 :  13:38:33  Show Profile Send lasselite a Private Message
Magnuz utrycker vad jag försöker säga på ett bra sätt här http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=113&start=300
quote:
det är kanske inte så många som hävdar att de medvetet söker ett förvrängt ljud (några stycken finns dock), men det är flera som sagt att de inte bryr sig om det är förvrängt eller inte, så länge de gillar upplevelsen. De flesta (alla?) i det andra lägret har åtminstone syftet att uppnå minsta möjliga förvrängning (om de sedan lyckas är en annan fråga).

Om lilla jag fattat någonting så kan vi vara överens om att vi står i var sitt "läger".

Är det så?
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/03 :  13:20:41  Show Profile Send Flint a Private Message
quote:
Klart man slänger skräpinspelningar
Nej gå tillbaka till affären och kräv att få pengarna tillbaka. Likaså med prylar som måste spelas in. Dom är felkonstruerade. Kräv att få pengarna tillbaka.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/01/03 :  13:38:16  Show Profile Send lasselite a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Klart man slänger skräpinspelningar
--------------------------------------------------------------------------------

Nej gå tillbaka till affären och kräv att få pengarna tillbaka. Likaså med prylar som måste spelas in. Dom är felkonstruerade. Kräv att få pengarna tillbaka.

Vad gäller? Om skivhandlarn inte kan tillhandahålla utrustning så att man kan höra om det är en skräpinspelning (mastringhej nin) kan man kräva att köpet hävs då?
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/03 :  13:43:44  Show Profile Send Flint a Private Message
Klart att det blir svårt att bevisa att skivan låter kass men man får köra med utslitningsmetoden. Det kan knappast vara konsumenten som har ansvaret för undermålig kvalitet. Det ansvaret bör ligga på produktion och säljarsidan. Reklamera.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/01/03 :  17:52:38  Show Profile Send lasselite a Private Message
Vi diskuterade KKL för ett tag sedan, vet någon om man har stöd därifrån?
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000