HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Magiskt!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/01/03 :  10:15:34  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Hej boys!

När det gäller Grendel så hade den en annan inre utformning i begynnelsen. Efter en runda i USA av några testex så blev det ändrat en del. Där borta stänger de gärna in sina pryttlar i skåp så att anläggningen inte skall synas och då blev det ju ganska varmt i skåpet…. Nya kylkanaler och nya kylflänsar och dubbel höjd på fötterna blev resultatet, så nu kan vi som vanligtvis har anläggningen "öppet" tränga ihop den lite mer.

Venus är en lycklig skapelse. Med en del produkter hör man det där direkt. För att låna Linnfolkets terminologi så spelar "allt i takt". Mitt jobb - i par med Mats på Qln - efter att vi förlorat den store, är finputs och design. Det är ett ganska kul jobb…

Nu monterade jag fötter igår kväll. BDR måste ju vara rätt tänkte jag. Tittar man på den lilla gängstång som följer med så inser man snart att detta går inte att skruva in rätt i undersidan på en skapelse som är större än en Neptunus… Ut och hitta ett beslag av någon form. Inte i Järnaffären, inte på bygghandeln… På Lantmännen fanns det dock kraftiga doningar!

När vi gårdsägare bygger en port till ladan eller maskinhallen så blir det ofta en "Henderssonport". Det är ett ramverk som man köper i bitar och skruvar ihop liggande på gårdplanen. Den kläs sedan med plåt eller trä. I ovankant så hänger allt i ett aggregat av kullagrade rullar som löper på en liten räls. Vi pratar ganska tunga saker nu… I botten på porten behövs ett stopp. Det är detta stopp, ett kraftigt vinkelbeslag, som nu sitter i botten på Venus. Monterat med M12 och i stället för stopp-gummit så sitter en nedåtvänd BDR-kon med puckar under. Brutalhifi!
Man kanske skall ha "machine-look" som i en Lunakatalog?

Multispelaren börjar spela in sig. Tänk, ett tag så trodde jag något var sönder i Venusen. Var farao var diskanten någonstans? Exet jag fick med mig hem var helt rått… Nu skimrar, glittrar och glänser det i toppen…

Sorry utvikningen, jag har ju sett den där Meridian-pjäsen förut, det är en best! Något för multi att sätta tänderna i!!

Slutligen så kan ni titta på ett inlägg jag gjort på faktiskt.se, flera i denna tråd är ju av det "mutade" slaget och det kan ju vara roligt att läsa hur påståendena går samt vad jag nu svarar på dem.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1591&sid=0dae8ff08df57dbd831a58eaa9f7b644

Jag säger bara en sak, vi gör det igen!!

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000