Author |
Topic  |
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 03:38:16
|
quote: Klarar man sig utan fjärr är IMHO RA-01 (samma stärkare i övrigt) ett kap!
Ursäkta, vill inte verka konstig men vad menas med: IMHO. Hoppas jag inte blir idiotförklarad nu
/Mikaell. |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 04:05:29
|
"enligt min enkla åsikt" ungefär. |
Bravo  |
 |
|
pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 05:27:12
|
Just det Bravo, så har jag också tolkat det...
IMHO = In My Humble Opinion
   |
Detroit, Michigan |
 |
|
staffann
Member

691 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 11:18:45
|
quote: Det beror väl mer på kringutrustningen, men om man redan har en cd-spelare och högtalare som har en mörkare klang
Larsho: Självklart, och dessutom på tycke och smak. Allt man kan göra är att redovisa sin egen åsikt med den anläggning man hört, samtidigt som man är öppen för andras åsikter.
Man kan ju aldrigt veta om man kommer att bli nöjd med en apparat utan att ha lyssnat på den, men baserat på de recensioner jag läst och vad jag själv har hört så tror jag att chansen att bli nöjd med H/K:n är hyfsad. Bättre blir det inte med tanke på alla osäkra parametrar enligt ovan!
HK:n är ju numera dessutom väldans billig numera.
Glömde förresten att nämna att jag spelade på Rotels RCD-02 cd spelare.
|
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 11:37:39
|
staffann
Nej det är ju sant, det är väl bara att testa och se Visst är den billig numera, riktigt billig i förhållande till vad man får 
Men Rotel kanske inte är rätt partner till H/K 670  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 11:38:55
|
Mikaell
Här har du en till som inte visste vad IMHO stod för men jafg tänkte som dig, man blir väl idiotförklarad om man inte känner till det  |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 12:33:45
|
quote: Aton
Vad menar du med känd kringutrustning ??
Eftersom man inte kan lyssna på en förstärkare utan t ex cd-spelare och högtalare (plus lite till) tycker jag det blir löjligt med specifika åsikter om en förstärkares ljud om man inte sedan tidigare vet hur de andra delarna i kedjan låter. Det görs alldeles för mycket lättvindiga uttalanden till höger och vänster om hur olika modeller och ännu värre, olika märken låter. En del baserar säkert inte ens sina åsikter på egen lyssning utan på vad man har läst och hört. Det blir orimligt vagt. Vi borde ha en kvalitetsklassning på lyssningsintryck ... . 1A=Mer än x timmars lyssning i hemmiljö. |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/01/04 : 14:12:07
|
Aton
Jag kan bara hålla med dig, tyvärr är det många som uttalar sig negativt som inte ens hört den, tragiskt men sant |
 |
|
Topic  |
|