Skitbra, faktiskt. Och det fina i kråksången är att du kan byta ut förstärkardelen och behålla kanalväljare och volymkontroll och montera in exempelvis en X-bosoz eller något annat när du känner för att bygga vidare.
Jag är jättenöjd med min P1.7. Låter kanon.
Vad är det som blir så dyrt? Tyckte inte att jag var tvungen att punga ut med så mycket. Man behöver inte slaviskt följa alla komponentval. Kretsen är tillräckligt stabil för att tillåta lite exotiska val av FETar och sånt.
Om du är intresserad av X-varianter så finns det mycket information att skumma igenom på www.diyaudio.com under Pass Labs delen av forumet. Hur tekniken fungerar vågar jag inte svara på men det bygger på ett patent som Nelson Pass har. Korskopplad återkoppling för att minska distorion på något sätt..
quote:Då ska jag löda klart den här rackaren då, vet någon hur man fixar en fjärrkontrollerad volym ?`
Antingen så programmerar du en enchipsdator, eller så använder du exempelvis kretsar från Holtek www.holtek.com, kolla datablad på hemsidan.
Jag använde en Ateml enchipsdator och bascom kompilator för att göra en fjärrstyrning. Har du ingen lust att programmera enchipsdator så skulle jag som sagt kolla på Holtek kretsarna, tror att www.kjell.com har någon byggsats med dessa kretsar.