Står inför valet mellan två Integrerade förstärkare :o Vilken av dem två ska man välja? Vilken ger mest för pengarna? Och varför? Hälst inga svar med bara "kör roksan vet jag" eller liknande :)
Kanske blir mer jämt om du kikar in Primare 30.1 ? Den kan köra balanserat också
Tror nog att en begangnad 'Caspian' ger väldigt mycket för pengarna. Köper du begagnat så kolla upp ifall den är av det nyare slaget (MKII, III?) Då maskinen funnits ett antal år på marknaden.
Får du tag i en MKII för en så där 5-8000:- så är det nog bara att slå till, den är nog bland det bästa man kan få tag i i prsiklassen !!! Den senaste tror jag dock inte att det har kommit ut nån på begmarknaden än, men om ett år kanske så... Men MKII är riktigt bra på att leverera bra närvaro och ett vackert mellanregister och med en mjuk och fast bas..
Jag har nyligen köpt mig en Caspian Mk II och den tillsammans med Copland 266 slår då iaf mina Thule (IA60b SE för 10000:- och CD150b balanserat) på alla punkter. Bättre närvaro, fastare och klarare utmejslad bas, uppåt är det "rundare" och mer detaljerat. Kort sagt allt är bättre... Nu vet jag inte riktigt hur den står sig mot Primare är jag inte säker på då jag inte jämfört dem sida vid sida, men jag vill minnas att Primaren låter ganska likt Thule de gånger jag lyssnat på dem. Hittar du en beg Caspian för under 7000:- så kan jag helt klart rekommendera den!
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system