En av mina absoluta favvisskivor! Fick höra den hos en kompis som fick den när hon var uppe på nåt skivbolag i NY och köpte den sedan beggad på mässa. På den gamla goda tiden så poppade vi även ett par MS-låtar med bandet.
Eftersom det bara blev en skiva (misslyckat rehab-projekt?) och i o m att dom inte är så kända så hajjade jag till ordentligt när jag såg en tjej med Mad Seasonloggo-huvtröja rusa förbi vid Fridhemsplan! Finns månne en MS-sekt i krokarna?
Rekommenderad lyssning!
/en john som känner sig som om man just x-rayat huvet och som undrar om "I'm above" betyder att "jag är en bov?"
Grymt skön skiva, ett riktigt fynd! Köpte den till det här priset för nån månad sen, har bara haft den "icke-orginal" förut men en sån här chans är det klart man tar.
Följde denna tråd och kunde inte låta bli att beställa skivan. Det var väl inte direkt min musiksmak förutom spår nr:5 som är fruktansvärt bra, diggar blues och detta spår var ju så nära blues man kan komma. Ska lyssna lite mer på den och se om skallen orkar acceptera någon mer låt. Tack för tipset!
Grabben överraskade mig nu på morgonen(tänk va lite man vet om sina barn igentligen)med en skiva, Gregorians ! (han är dock "bara" 16 år)Den lät ju helt OK ! Så man upptäcker ny musik nästan varje dag nu sedan man lärt sig att lyssna på ett helt annat sätt än förut(mao full bas och diskan samt att loudness var på, detta då på en "billig transistor förstärkare" F*n har man gått och blivit audiophil månne ?
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,