Vill ha lite erfarenheter och tips om Audio Research prylar. Lyckade modeller både för och slutsteg. Kanske lite ris också, om det finns några stolpskott.
Jag gillar deras deras förstärkare. ARC produserar inga "stolpskott". Det handlar i de flesta fall om HiEnd. Wiliam Z Jonsson är tillbaka i ARC, (svensk släkt, Minnisota?). Allt är bra eller mycket bra i de HiFi termer vi normalt "rör" oss i. Strunta i dis.värderingar. Tro på vad du hör,i dina öron. Sedan kan tabelltolkare "dissa" värden,läsa i tidningar, rör kontra olika trasistorlösningaer men de blir ju inte bättre för den saken skull.Musik är inte apparater. mvh
Är det någon här på vårt kära hififorum som har testat något av Audio Research försteg tillsammans med Dynamic P. slutsteg? & i så fall vad tyckte ni om ljudet?
Har själv försteget LS16 mkII och är mycket nöjd. Härlig detaljrikedom och ett ljud utan tillstymmelse till hårdhet i min anläggning. Har ej provat med Dynamic Precision. Har det ihop med ett Krell 300iL (som slutsteg) här hemma och det funkar mycket bra IMHO.
Om jag en dag byter till ett annat slutsteg lär det bli ARC även där. Det jag testat i slutstegsväg av deras produkter har inte gjort mig besviken...