Är det någon som är intresserad av att köpa en kompakt liten sub från Engelska REL? Det är en REL Q150 E och nypriset är ca 8000,- Den är inte alls mycket använd och säkerligen inte inspelad heller då jag inte är intresserad av hembio längre. Elementet är en 10" bas.
Jag tänkte sälja den för 4000,- inkl en IXOS subkabel värde ca 3-400,- (minns ej priset).
Om intresse finns kan den hämtas antingen i Göteborg eller i Vänersborg (provlyssning kan endast ske i göteborg)!
Subben är i fint skick och original spikfötter medföljer dock finns inte emballaget kvar.
Personligen tycker jag om ljudet! Den är liten och tar inte stor plats alls (mycket biomuller i så kompakt form tycker jag). Dock bör man inte ha för jättestort rum då den kan kännas aningen "klen".
Subben har jag upplevt med två olika surroundförstärkare där den ena är en Harman/kardon avr 4000 och den andra är en pioneer vxd909-rds. Man märkte med en gång vad en bättre förstärkare gjorde för för denna subben.. Inte för jag är någon expert men jag antar att den dyrare pioneeren skickade en bättre signal än vad harman/kardon gjorde.