Jag funderar på att köpa en ny cdspelare och skulle vilja ha lite hjälp att välja. Jag har max 10000:- att spendera.... Vincent CD-S6, kan det vara nåt?
Min stereo består idag av följande: Förförstärkare: Sentec SC9 Effektförstärkare: Sentec PA9 RIIA: Sentec PP9 MC CD: Onkyo DX-708 Vinylsvarv: Denon DP-47F / Ortofon MC 20 Super Lågnivåkabel: Kimber Cable Hörlurar: AKG K240 Monitor Högtalare: Dynaudio DIY med D260 Esotec / 17W75XL Sub: Audio Pro Focus Stativ: 15*15*70cm massiv svart granit. 40kg styck!
Analogdelen i cdspelaren är uppgraderad med bättre komponenter så ljudmässigt ligger den nära min brors Teac VRDS-10.
Jag var i samma situation som du för ca ett år sedan. Sökte cd-spelare för max 10kkr till mitt system som bla innehöll Monitor Audio GR 10 och Audio Pro Focus som subb. Kom då av en slump att läsa följande länk: http://www.audioreview.com/PRD_125042_1586crx.aspx#reviews
115 nöjda användare kan inte ha fel tänkte jag, det var bara ett måste att testa Tjoeben! Sedan dess lever vi i ständig musikalisk lycka... Så om du är i Stockholm bege dig till "HiEnd" på Hantverkargatan, eller snacka med Robert så ordnar han säkert en demo!
Mvh Sebastian
Ps: Jag blev dock tvungen att lägga till några "lappar" eftersom det blev en Reference NT tillslut...
quote: Jag måste också rekommendera AH!Njoe Tjoeb 4000. Otroligt bra spelare. Jag är jättenöjd med den. Läs även recensionen på www.tnt-audio.com.
Sebastian: märkte du stor skillnad när du köpte uppsamplaren? Är det värt?
Svar: Absolut, enligt min mening! Det är en väldigt bra spelare för pengarna även utan, men med samplern blir det en helt annan division! Jag skulle skatta "värdet" av förbättringen(om det nu går) , till någonstans 5-10 ggr de extra tusenlapparna....