Nicolai Dunger- here's my song, you can have it...I dont want it anymore är inte bara bra utan fantastiskt bra! Köpte den i fredags och har spelat den gång på gång hela helgen. Äntligen uppfyller karl'n alla löften han gett oss från tidigare lovande men ack så ojämna plattor. Den här gången kompas han av alt-amerikanerna-symfoniskt-inspirerade rockarna Mercury Rev ( lyssna på Deserters Song - den är ruggigt bra!) , vars musiker både arrangerat och producerat så att Dunger kunnat fokusera på sången. Och som han sjunger sedan! Mest av allt känns det som en ung Van Morrison som plötsligt återuppstått. Liknelsen med Astral Weeks är inte helt fel! Dunger har helt klart tagit ett stort och personligt kliv framåt - det här är mest av allt Nicoali Dunger kryddat med musikhistoriens största, och inte tvärtom om ni förstår vad jag menar... Jag sätter en klockren 10:a på den här plattan! (Köpte faktiskt nya Air också men har inte ens lyssnat på den ännu...) hälsningar gabe
Intressant Gabe. Skall omedelbart kollas upp. Tranquil Isolation var inte så dum den heller men det här låter ju helt helt strålande. Har bara sett en snutt av en video på dumburken.
Den som inte hört Astral weeks har bara levt livet i svartvitt.
Skall kollas Mercury Rev är inte att leka med. Just Deserters Song är en grymt bra platta. Dunger har jag inte gett en chans, har väl sorterat bort honom på ett halvfult sätt, tyckt lite prettostuk.