HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Copland CDA-266 alternativt CDA-277
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:19:12  Show Profile Send HEGE a Private Message
Någon av dessa till rimligt pris och i gott skick köpes omgående! Tips på annonser motages varmt....

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/04/04 03:15:14

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/03 :  22:37:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Finns en 401 på Hifimagasinet, säljes till sammans med en SONY SCD 555ES

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/03 :  23:49:35  Show Profile Send HEGE a Private Message
Tusen tack Zalve! Mailat honom nu.....

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/02/17 :  07:02:34  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
401:an är väl ingen CD-spelare
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/17 :  11:30:38  Show Profile Send HEGE a Private Message
Nope, helt rätt Jonas det är en integrerad förstärkare. Jag var tidigare intresserad av allt med Copland. Nu är det bara cd-spelare som gäller.

Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/18 :  19:43:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jonas, se att Elitcos inlägg är editerat... Dvs det skulle kunna ha funnits med info tidigare, vilket det oxå gjorde.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/02/19 :  07:08:26  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Oohps, lurigt med editeringar
Man vet inte vad som skrivits
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/22 :  23:47:56  Show Profile Send HEGE a Private Message
ingen?

Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/02/24 :  18:11:11  Show Profile Send filkingian a Private Message
där är en 266:a till salu på http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=8102 . Ett jäkla pris dock...har sett 288:or på samma pengar!

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/24 :  19:52:35  Show Profile Send HEGE a Private Message
Tack för tipset filkingian!
Jag ställer mig dock lite kritisk till moddade spelare, hört att de krånglar en hel del. Sedan vill ju inte Copland ta i spelaren sen heller. Jag skulle helst ha velat ha en helt i original. Tyvärr vekar det nästintill omöjligt att finna dem på begagnatmarknaden:(

Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2004/02/25 :  10:31:21  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej Elitico.

Jag har lyssnat på just den spelaren som filkingian nämde.
Den spelar hur bra som helst!!! Sjukt bra spelare i mitt tycke!!!
Den är i, vad jag kunde se, NYSKICK!!!
Jag ger den min kraftigaste köprekommendation!!!

Jag har senast idag själv brevledes pratat med Björn (som säljaren heter) ett par gånger om den. Jag hade köpt den på en gång om det inte vore som så att mitt inköp av ASL Leyla tömt min kassakista.

Mvh Magnus Eriksson

Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/25 :  11:53:49  Show Profile Send HEGE a Private Message
Manga X jag betvivlar inte att den är välljudande! Men jag har som sagt har hört ifrån en tämligen säker källa att modifierade Coplandspelare håller betydligt sämre. Visserligen ingen regel utan undantag men jag väljer att ta det säkra före det osäkra.

/Henrik

Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/02/26 14:55:36
Go to Top of Page

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:48:16  Show Profile Send desoto a Private Message
Den som sagt det kan inte ha mer än indicier att gå på. Speciellt inte om man talar om utbyte av en klocka. Att byta klocka ska i sak inte påverka livslängden i apparaten, såvida inte den interna nätdelen används för att försörja klockan, och denna nätdel från början är allt för underdimensionerad, vilket jag har svårt att tro för produkter i dessa segment.

Jag skulle inte tveka att köpa denna spelare om jag var på jakt efter liknande eftersom du enligt min uppfattning får en bättre produkt om den är uppgraderad.

/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/27 :  13:04:07  Show Profile Send HEGE a Private Message
Han menar naturligtvis i generell bemärkelse, som jag sa ingen regel utan undantag. Det spelar naturligtvis stor roll vad som modifierats och tillvägagångssättet. Jag talar bara för min egen räkning. Varför jag är lite tveksam till modifierade Coplandspelare. Det är upp till var och en att tycka och göra vad de själva behagar. Detta är förövrigt en köpes tråd där jag inte begriper varför jag ska behöva bemöta ovidkommande inlägg.

/Henrik

Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/04/04 03:27:01
Go to Top of Page

Invest Again
Member

51 Posts

Posted - 2004/04/05 :  07:52:39  Show Profile Send Invest Again a Private Message
Vet inte vad den (266:an) går på i Sverige, men i Finland går den som smör. Gav just min i utbyte, perfekt skick, såldes för 1100 euro...
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/04/05 :  11:54:54  Show Profile Send HEGE a Private Message
Får väl säga grattis till dig då Invest Again!

Att det är större efterfrågan än vad det finns utbud är det inget snack om. Men att det fanns ett sådant sug så folk är beredda att betala över 10 000 hade jag ingen aning om. Dess värde är naturligtvis också beroende av dess skick och ålder. Men att betala runt 80 % av en spelares nypris efter ett par år tycker nog många med mig är omotiverat oavsett hur fin den. Ifall du söker på tidigare annonser här på forumet kan du se att begagnatpriset på en CDA-266 ligger runt dryga 6000 SEK.

/Henrik

Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/04/22 17:32:42
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000