Hittade en skiva "Romantic Moments, The Very Best Of" med den ovannämnda artisten i rea back för några dagar sedan. Gillar skivan starkt med Chet Bakers sång och lite lågmälda texter. Jag gillar även enkelheten i musiken som enligt mig är "simply great".
Nu skulle jag gärna vill ha lite tips på lite andra Chet Baker skivor man bara inte kan leva utan. Förslag på liknande artister tas även gärna emot. Skivor av god ljudkvalite är ett stort plus!
/Henrik
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
WITH 50 ITALIAN STRINGS är musikaliskt bra men ljudet är tyvärr under all kritik på mitt exemplar.
Däremot kom en trilogi album vid namn Quartet Live 1-3 på Blue Note för några år sedan som sägs vara bra såväl audio- som musikmässigt. Inspelade 1953-54.
Även samlingen Songs for Lovers från 1997, inspelad på 50-talet, är bra.
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore