Den valda knappen är något klen enligt mitt tycke. Du bör satsa på en rektangulär sak som kan klara 5-10 A i brytström.... av en ren händelse så har har jag en mjukstart på G där man har relästyrt kräm. Strömmen genom knappen är bara 50-60 mA.
800 VA toroid, mer eller måste du starta med mjukstart. Jag mätte upp 77 A för en 2 x 300 VA nätdel. 800 VA ger säkert över 100 A!
Den drivs via kapacitiv spänningsdelning. Kortet är allstå "hot", ej peta! Konstruktion är en upphottad variant av den som jag konstruerade på stenåldern. Ett av korten sitter i mitt QRO-steg och och gjort tjänst varje dag sen 1989. En sak pajade ganska nyligen och denna del är förbättrad. Vad det är? Ett seriemotstånd som kan få 250-300 V över sig under några millisekunder. Nu har jag fyra motstånd där istället för ett. Håller det nu i 80 år mån tro?
Funktionen är lite speciell (extra bra) men det kommer jag att beskriva mer om på hemsidan.
Schema och sånt kommer inom de närmaste dagarna, gäller även DC-fällan som är i röret.
Korten finns om 1-2 veckor och ser ut som de brukar när de kommer ifrån mig. Kopparen blir troligtvis 95 um.